Midnatsshopping: Black Friday har fået en flyvende start på nettet
Danske tilbudsjægere ofrede i stor stil deres natsøvn for at få fingre i de første attraktive Black Friday-tilbud på nettet. Med de første ti timers handel overstået har DIBS registreret en stigning i antallet af transaktioner på 63 procent sammenlignet med samme tid sidste år.
– Tallene viser, at kunderne gladelig sidder til langt over midnat for at få fingrene i de bedste tilbud. Modsat tidligere år er antallet af transaktioner ikke faldet henover natten. Vi har tværtimod set en stigning på hele 290 procent mellem kl. 03 og 04 i nat i forhold til sidste år. Hvis det fortsætter, så kommer vi uden tvivl til at se en ny rekord i antallet af transaktioner på en dansk Black Friday, lyder det fra Henriette Høyer, Salgsdirektør i DIBS.
Fuldt tryk på aftenhandlen
Hvis trenden fra tidligere Black Fridays holder stik, vil aftentimerne fredag blive de mest aktive.
– Sidste år begyndte vi at registrere trecifrede procentstigninger i antallet af transaktioner fra kl. 15, og traditionelt set er det efter endt arbejdsdag fredag, at de største stigninger kommer. Så hvis vores forventninger holder stik, så har de danske webshops stadig den bedste del af dagen til gode, fortæller Henriette Høyer.
Nøgleord
Kontakter
Tanja Oda SørensenMarketing Manager
Tlf:53727530taos@dibs.dkBilleder
Information om DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S
70 20 30 77https://www.dibs.dk/
Fakta om DIBS
- DIBS er leverandør af online betalingsløsninger med 20 års erfaring i branchen.
- I dag er virksomheden repræsenteret i 20 lande med over 30.000 webshops på deres betalingsløsninger som de har håndteret over 2,5 mia. transaktioner for.
- DIBS har siden 2014 været en del af Nets og er i dag ansvarlig for alle online betalingsløsninger i Nets.
- Samlet har DIBS over 120 medarbejdere i Danmark, Sverige og Norge, der hver dag arbejder for at gøre det nemt at modtage betalinger på nettet.
Hvis du har spørgsmål til indholdet i denne pressemeddelelse, er du velkommen til at kontakte Marketing Manager i DIBS Payment Services, Tanja Oda Sørensen, per mail taos@dibs.dk eller på telefon 5372 7530.
Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Rødglødende betalingsvinduer: Danskernes Black Friday-shopping nåede nye højder2.12.2019 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday markerede sig igen som årets definitivt største online handelsdag. I alt steg antallet af transaktioner med hele 57 procent sammenlignet med Black Friday sidste år, og især de første 12 timer var danskerne særdeles aktive.
Frem med tilbudskikkerten: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday14.11.2019 07:02:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke mange år siden, at Black Friday var et fremmet fænomen i Danmark. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser dog, at over halvdelen af den danske befolkning har planer om at svinge betalingskortet d. 29. november i år.
Black Friday banker på – gør webshoppen klar til årets største handelsdag5.11.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med under en måned til Black Friday er det efterhånden sidste udkald, hvis webshopejere skal sikre, at onlinebutikken er helt klar til årets største, digitale handelsdag. Hos betalingsleverandøren DIBS fremhæver man især et stramt fokus på købsoplevelse og det at give kunden overblik som to vigtige elementer i et vellykket Black Friday-salg.
Danskernes digitale indkøbskurv for 2019 bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.16.9.2019 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes forbrug på internettet når nye højder i 2019, hvor salget af alt fra byggematerialer og købmandsvarer til rejser vokser med 5 procent og runder 140 mia. kr. I samme ombæring kan de danske webshops notere, at den udenlandske nethandel til en forveksling falder i 2019.
Danskernes rejselyst sætter onlinerekord: Forbruget vokser med 3 mia. kr.11.9.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Forbrugernes hang til flybilletter og hotelophold var, trods en varm dansk sommer, uformindsket i første del af 2019. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser, at omkring 28 pct. af danskerne har lagt en flybillet eller et hotelophold i den digitale indkøbskurv og fremgangen går igen på tværs af rejsebranchen.