DanCann Pharma A/S underskriver Letter of Intent med canadiske Tetra Bio-Pharma Inc. for eksklusiv distribution af Reduvo™ Adversa® og Qixleef™ i Skandinavien og Tyskland

KØBENHAVN, Danmark, den 25. februar 2021 - DanCann Pharma A / S (SS: DANCAN) (“DanCann Pharma” eller “Selskabet”) er glade for at kunne meddele underskrivelsen af et Letter of Intent med canadiske Tetra Bio-Pharma Inc. vedrørende eksklusiv distribution af Reduvo™ Adversa® og Qixleef™ i Danmark, Norge, Sverige, Finland og Tyskland.

I henhold til registrering hos Det Europæiske Lægemiddelagentur (EMA) vil DanCann Pharma håndtere det eksklusive salg og distribution i Norden og Tyskland for produkterne Reduvo™ Adversa® og Qixleef™. Derudover dækker aftalen også Tetra’s OTC-produkt Enjouca™.

Reduvo™ Adversa® (dronabinol ved anvendelse af en ny administrationsvej (slimhindetablet)) er indiceret til behandling af CINV-patienter (kemoterapi-induceret kvalme og opkastning) og til patienter med AIDS-relateret anoreksi associeret med vægttab. Qixleef™ og Enjouca™ er indiceret til behandling af avanceret og ukontrolleret smerte hos kræftpatienter såvel som til generelle smerter.

Reduvo™ Adversa®-teknologi giver DanCann Pharma mulighed for at lancere en forbedret dronabinol-version i de nordiske lande og Tyskland. De kliniske fordele er mange, herunder: illimiteret first-pass metabolisme, der fører til en forbedret biotilgængelighed og følgelig til reduceret gastrointestinal eksponering og bivirkninger. Doseringsregimet bliver sandsynligvis BID i modsætning til QID. Denne nye teknologi betyder vigtig IP for Selskabet.

Qixleef™ er et botanisk cannabinoid-baseret lægemiddel, der planlægges at blive det første, godkendte receptpligtige produkt, der udleveres via apoteker og ordineres af sundhedspersonale. Qixleef™ inhaleres gennem et medicinsk udstyr godkendt af Health Canada, klasse 2. Lægemidlet er godt karakteriseret og vil drage fordel af databeskyttelse, når det først er godkendt af EMA. Indikationerne for dette produkt forventes at være for avancerede smerter i forbindelse med kræftbehandling.

Sidst er Enjouca™ som er en medicinsk cannabisterapeutisk mulighed (et ikke-registreret lægemiddel), der har til hensigt at hjælpe patienter med at håndtere deres smerte.

”Vi har meget høje forventninger til samarbejdet med Tetra Bio-Pharma. De har en unik portefølje inden for smertehåndtering og CINV-segmenterne, og vi ser frem til at introducere disse linjer på vores markeder. Vi estimerer at første salg starter i anden halvdel af 2021, hvilket giver os tilstrækkelig tid til at forberede vores salgsorganisation. DanCann Pharma estimerer at nå et peak på vores salg på omkring DKK 340 - 410 mio. inden 2028 (afhængigt af det endelige resultat og omfanget af aftalen)”, siger DanCann Pharma’s CCO, John Morell Frellsen.

Ifølge DanCann Pharma’s administrerende direktør Jeppe Krog Rasmussen: ”Vi har længe haft store udfordringer med det danske pilotprogram med medicinsk cannabis (ikke-registrerede lægemidler), med denne aftale går vi nu ind på en helt ny boldbane omkring godkendte cannabinoid-baserede lægemidler, hvor disse begrænsninger antages at være minimale. Dette giver en god risikospredning på tværs af vores portefølje samt en meget mere gennemsigtig forretningsplan og fremtid. Dette er endnu et stort skridt i DanCann Pharma’s vision om at forbedre sundhed og livskvalitet for patienter med udækkede sundhedsudfordringer.”

Ifølge Steeve Néron, CCO hos Tetra Bio-Pharma Inc: ”DanCann Pharma og Tetra Bio-Pharma deler mange af de samme værdier, der driver vores forretning - en fast overbevisning om, at cannabinoid-baserede lægemidler kan hjælpe med at forbedre livskvaliteten for patienter, der lider af smerte. Læger og andet sundhedspersonale er modtagelige over for cannabinoid-baserede lægemidler, men har manglet robuste videnskabelige beviser understøttet af en traditionel farmaceutisk infrastruktur såsom et lægemiddelovervågningsprogram, medicinsk information, lægevidenskabelige forbindelser og så videre. Vi ser frem til at samarbejde med DanCann Pharma i de nordiske lande og Tyskland og til at intensivere dette første europæiske partnerskab for Tetra. Vi er sikre på, at vores respektive organisationer vil levere en effektiv terapeutisk værdi til skandinaviske og tyske patienter ledsaget af økonomisk succes for både DanCann og Tetra.”

About DanCann Pharma

DanCann Pharma A/S (SS: DANCAN) was founded in 2018 and is a Danish biopharmaceutical company powered by cannabinoids.DanCann Pharma is a vertically integrated, licensed production and distribution company based in Denmark. The company focuses on discovering, developing, manufacturing, and commercializing new therapeutic cannabinoids in a wide range of disease areas. For more information visit: www.dancann.com

About Tetra Bio-Pharma Inc.

Tetra Bio-Pharma (TSX:TBP)(OTCQB:TBPMF), is a biopharmaceutical leader in cannabinoid-based drug discovery and development with a FDA and a Health Canada approved clinical program aimed at bringing novel prescription drugs and treatments to patients and their healthcare providers. Our evidence-based scientific approach has enabled us to develop a pipeline of cannabinoid-based drug products for a range of medical conditions, including pain, inflammation, and oncology. With patients at the core of what we do, Tetra Bio-Pharma is focused on providing rigorous scientific validation and safety data required for inclusion into the existing biopharma industry by regulators, physicians and insurance companies. For more information visit: www.tetrabiopharma.com

For further information, please contact:

Jeppe Krog Rasmussen, CEO, DanCann Pharma A/S
jkr@dancann.com
www.dancann.com

DanCann Pharma’s strategiske partner, Cannassure Therapeutics Ltd., indgår en eksklusiv licensaftale vedrørende medicinske cannabisprodukter baseret på Lipidor’s AKVANO®-teknologi18.1.2021 13:30:00 CET | Pressemeddelelse

KØBENHAVN, Danmark, 18. januar 2021 - DanCann Pharma A/S (SS: DANCAN) (“DanCann Pharma”) meddeler hermed, at dets strategiske partner, Cannassure Therapeutics Ltd. (TASE: CSURE), en israelsk virksomhed med speciale inden for udvikling og fremstilling af innovative medicinske cannabisprodukter har underskrevet en eksklusiv licensaftale med Lipidor AB (Nasdaq First North: LIPI). I henhold til aftalen har Cannassure eneret til at bruge Lipidor’s patenterede lægemiddelafgivelsesteknologi AKVANO® i medicinske cannabisprodukter til behandling af udvalgte indikationer såsom psoriasis, atopisk dermatitis, smerte og læsioner. DanCann Pharma er den eksklusive multinationale distributør af det israelsk-baserede selskabs produktportefølje for hele Skandinavien.