Coronakrisen har vist behovet for at have et hæve-sænkebord i hjemmet

En stor del af dem, der har arbejdet hjemme i forbindelse med coronakrisen, har opdaget, hvor vigtigt et hæve-sænkebord er for et godt arbejdsmiljø. Det har fået flere til at investere i et.

Mange af dem, der normalt arbejder på kontor, men som under coronakrisen har været nødt til at arbejde hjemme, har fået øjnene op for, at det er nødvendigt at have et hæve-sænkebord derhjemme. Det at kunne veksle mellem at stå op og sidde ned i løbet af dagen er simpelthen uvurderligt i forhold til at undgå problemer med ryggen.

Derfor har mange også valgt at bestille et bord eller overvejer at gøre det. Det kan selvfølgelig være svært for dig at vide, hvad du skal lægge vægt på, når du ikke er vant til at købe inventar til kontoret i forvejen.

Først og fremmest er et det en god ide, at du tænker over, hvor bordet skal stå eller hænge henne. Nogle hæve-sænkeborde er skabt til, at de kan blive sat op på væggen. Andre borde kan for eksempel stå i et hjørne.

Rejs dig op hver gang, du har siddet ned i 45 minutter

For at få mest muligt ud af dit hæve-sænkebord bør du sørge for at rejse dig op, hver gang der er gået 45 minutter. Det er ikke sundt for din krop at sidde ned i længere tid end det – og du må meget gerne rejse dig op oftere.

Du kan eventuelt sætte en timer for at huske at rejse dig op. Det kan være noget så simpelt som, at du sætter en timer på mobilen eller computeren. Vil du have en mere stille og rolig løsning, kan du købe et timeglas, som du kan have stående på bordet. Det er også med til at pynte.

Et hæve-sænkebord kan altså virkelig forbedre dit arbejdsmiljø derhjemme. Når du fremover har brug for at arbejde hjemme, vil du med bordet altså have skabt de ideelle rammer til at gøre det.