Julen er ikke kærlighedens tid: Tre råd til at undgå stress og spændinger mellem partnere

Parterapeut Nordjylland
Rikke Kragh - Parterapeut i Nordjylland

Du får her tre simple jule råd af parterapeut i Nordjylland Rikke Kragh til hvordan du kan styrke dit parforhold snarere end at presse dit parforhold. Julen er for mange en svær tid:

1. Planlæg i fællesskab: Sørg for at sætte tid af til at drøfte og koordinere jeres julekalender. Det er en god idé at blande forventninger, forhåbninger og realistiske aftaler, så I undgår misforståelser og travlhed. Dette giver jer mulighed for at respektere hinandens behov og samtidig nyde sæsonen sammen.

2. Prioriter kvalitetstid sammen: Julemåneden kan nemt optages af shopping, fællesarrangementer og slidsomme juleklargøringer. Det er centralt at skabe tidspunkter, hvor I kan være tætte og fordybe jer i hinandens selskab. Det kan være en hyggelig aften med en god film, en gåtur i juleudsmykkede områder, eller simpelt samvær med en kop varm chokolade.

3. Vis anerkendelse og omtanke: Juletravlheden kan resultere i, at partnere føler sig oversete eller undervurderede. Små gerninger som en anerkendende bemærkning, en taknemmelig krammer eller en personlig betænksomhed, kan spille en stor rolle i styrkelsen af de bånd, der holder jer sammen.

Ved at følge disse råd, kan jeres forhold i juletiden ikke blot beskyttes, men blive riget yderligere. Julemåneden bør være en periode, hvor I fejrer kærligheden og de forbindelser, I værdsætter.

Julen - siger man - er en kærlighedens tid. Lad os gøre, hvad vi kan for, at det dejlige udsagn er rigtigt!

Kontaktperson:
Rikke Kragh
Parterapeut i Nordjylland
Email: rikke@rikkekragh.ck

Om Rikke Kragh

Rikke Kragh har i over 20 år arbejdet med psykoterapi i Nordjylland. I denne pressemeddelelse fokuserer Rikke på parforholdet, der kan være særligt skrøbelig under julen. Parterapi er et af Rikke Kraghs specialer.