Trilogien om Harry ”Kvisten” Kvist afrundes med et brag af en historisk noir-thriller

Tredje bind i den benhårde trilogi om den homoseksuelle eksbokser Kvisten, der lever af at inddrive gæld, opstøve forsvundne bondepiger på byens bordeller og som assistent i en begravelsesforretning, og stadig drømmer om et comeback. Anmelderne kalder det en af de bedste, mest velskrevne og sejeste krimitrilogier i mange, mange år.
Bogens forside

Stockholm 1936. Da eksbokseren Harry ”Kvisten” Kvist finder sin gode ven, præsten Gabrielsson, brutalt myrdet i Katarina Kyrka, er han fast besluttet på at hævne ham. Sporene fører ham til Stockholms kriminelle underverden, hvor Kvisten hurtigt befinder sig på dybt vand midt i et større komplot, der trækker tråde til Tyskland og den fremstormende nazisme. Kvisten må sætte alt på ét bræt for at finde morderen og undervejs forsøge at navigere i krydsilden mellem flere fronter, hvor det ikke længere er til at sige, hvem der er ven, og hvem der er fjende.
Serien om Kvisten er en benhård, nordisk noir-krimi, som foregår i et troværdigt historisk miljø – 1930ernes dystre og kolde Stockholm.

Martin Holmén er født i 1974 og bor i Stockholm, hvor han underviser i Svensk og Historie og ejer en lille tobaksforretning i Gamla Stan. Trilogien om Kvisten er hans debut, og har høstet bragende flotte anmeldelser overalt, hvor den er udkommet. Bøgerne er ved at blive skrevet til en miniserie i ni afsnit til et stort amerikansk produktionsselskab.

Mød Martin Holmén på Krimimessen 2020, Fængslet i Horsens

Lørdag kl. 14, Rød Scene. I samtale med Lars Ole Sauerberg
Lørdag kl. 14.45, Teltet. I samtale om at skrive historiske krimier.
Søndag kl. 11.40, Gymnastiksalen. I samtale med Tonny Vorm

Anmelderne har skrevet om de tidligere bind:

”Slår sig med sikker stil fast i toppen af det kuperede nordiske krimilandskab” – 5 stjerner, Berlingske

”En förskräglickt läsvärd bok” – Leif G.W. Persson

”Sjarmerende, imponerende, fascinerende og intenst original kriminalroman” - Dagbladet

Titel: Slugger
Forfatter: Martin Holmén