Stream hele YouSee’s tv-pakke direkte fra LG TV

Fra den 25. oktober kan alle YouSee’s kunder streame deres YouSee-indhold direkte via en app på LG TV. Med den nye app er YouSee meget tæt på målet om at være til stede på alle de platforme, som danskerne benytter.

En fjerdedel af de danske husstande har et LG TV, og derfor lancerer YouSee nu en tv- og film-app til alle LG-fjernsyn fra omkring 2015 og frem. Med den nye app er det ikke længere nødvendigt at koble fjernsynet til et tv-stik for at se Vild med Dans eller ugens fodboldbrag på et ekstra tv i den anden ende af huset.

”Tv’et er fortsat den mest populære streaming-platform, og derfor skal vores kunder selvfølgelig også kunne streame deres indhold direkte via tv’et. Den nye app er relevant, hvis man f.eks. har brug for et ekstra tv i huset, har et sommerhus, hvor der ikke er tv-stik eller blot foretrækker den virtuelle oplevelse via apps,” siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee.

Med lanceringen af den nye app til LG, som kommer umiddelbart efter lanceringen af en app til Apple TV, kommer YouSee meget tæt på målet om at være til stede på alle de platforme, som danskerne bruger til at streame indhold.

”Sidste år lancerede vi en app til de af vores kunder, der har et Android TV, tidligere i år lancerede vi som den første distributør herhjemme en app til alle med et nyere Samsung-tv, og i starten af september kom den længe ventede app til Apple TV. Jeg er super glad for, at vi nu dækker alle de store platforme i Danmark og kan give vores kunder mulighed for at få en virkelig god virtuel tv-oplevelse, når de bruger en eller flere af vores apps,” siger Jacob Mortensen og tilføjer:

”Selvom vi nu dækker de største underholdningsplatforme i landet, så er det skam ikke slut her. Vi arbejder lige nu på at udvikle en app til Playstation 4, men det er endnu for tidligt at sætte en lanceringsdato på.”

Fakta om YouSee’s nye app til LG TV

• ”YouSee Tv & Film” hentes som en normal app via ”App”-menupunktet på LG-fjernsynet.
  • Brugerne logger ind med deres normale YouSee-login.
  • Herefter har brugerne adgang til det samme indhold, som de har på deres YouSee Tv & Film-tjeneste og deres tv-boks.
  • Streaming-tjenesten YouSee Tv & Film er gratis for alle YouSee tv-kunder.
  • Man skal have WebOS version 2.0 eller derover for at kunne downloade YouSee-appen.

Læs mere på yousee.dk.

YouSee og Vios redder titusindvis af aarhusianere fra sort skærm 1. december25.10.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

YouSee sørger sammen med Vios for, at titusindvis af aarhusianere undgår sort skærm fra 1. december, efter Stofa i går mandag meddelte, at de vil opsige 40.000 kunder, der er medlem af den aarhusianske forening AFAA. AFAAs egen udbyder Vios har nemlig valgt YouSee som ny tv- og streamingpartner til at levere tv- og streamingtilbud til op mod 90.000 aarhusianske husstande. Fra 1. december vil YouSee og Vios levere grundpakken til alle medlemshusstande, der i dag modtager tv via tv-stikket, helt automatisk og gratis i december, mens de beslutter sig for, om de vil fortsætte med grundpakken eller vælge YouSees nye underholdningsprodukt YouSee Play som ren digital løsning.

YouSee og Sunday vender stærkt tilbage med tre splinternye specials27.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er nogle af årets helt store begivenheder, der er omdrejningspunktet i YouSee’s tre nye specials af den prisbelønnede serie ’Sunday’. Op til at kalenderen siger halloween, VM og nytår kan seerne nemlig glæde sig til et gensyn med blandt andet Melvin Kakooza, Lars Hjortshøj og Birthe Neumann, ligesom hver special byder på helt særlige biroller i skikkelse af blandt andre Kasper Hjulmand, Brian Lykke og Bodil Jørgensen. Jesper Rofelt har instrueret.

Ny Halloween-familieserie og børnebog vækker danske sagnvæsner til live14.9.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Halloween-fortællingen ’Felix og Åmanden’ udkommer som roman på Gyldendal den 29. september og som serie hos YouSee den 3. oktober, er det som en del af et samlet underholdningsunivers. Et univers, der på én gang ønsker at underholde og lære de danske børnefamilier noget om en del af den danske kulturarv, der er gået i glemmebogen. Det er forfatteren Kenneth Bøgh Andersen, der står bag historien om Felix og Åmanden, og universet er skabt i et samarbejde mellem YouSee, Gyldendal og Nationalmuseet. Serien er optaget på Nationalmuseet og skriver bl.a. Noah Storm Otto, Esben Dalgaard og Mathilde Norholt på rollelisten, mens Christian Grønvall har instrueret.

YouSee lancerer YouSee Play og giver danskerne maksimal valgfrihed mellem tv-kanaler og streamingtjenester i en verden af uendelig underholdning1.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Udbuddet af underholdning og indhold har aldrig været større og sværere at navigere i. Samtidig ønsker de fleste danske husstande i dag at kombinere traditionelle tv-kanaler med streaming. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play – et nyt underholdningsprodukt, der samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted. YouSee Play giver danskerne maksimal valgfrihed til selv at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne indhold, så de kun betaler for det, de har lyst til at se, til en attraktiv pris.