Rasmus Seebach-klassiker er årets julehit

Rasmus Seebachs første julesang ’Lille Store verden’ har fejet alle de andre julehits af banen og er den mest streamede julesang i år på YouSee Musik.

Danskerne elsker julemusik og allerede fra den 16. november tager julesangene over som de mest streamede sange på YouSee Musiks hitliste. Selvom de fleste danskere sikkert har en favorit blandt de gamle julehits, har der i de seneste år været en tendens til, at det er de nye julesange, der bliver lyttet mest til. I år er ingen undtagelse, hvor Rasmus Seebach har hele to julesange placeret i top 10 på årets hitliste. Mens ’Lille Store Verden’ indtager førstepladsen med tæt på 800.000 streams, ligger ’Der’ Noget i December’ på sjettepladsen med mere end 500.000 lytninger.

”Selvom danskerne stadig lytter til de gamle juleklassikere, er moderne julehits som Seebachs 'Lille Store Verden' og 'Hey Mor' fra Joey Moe meget populære blandt vores brugere. Selvom julen er traditionernes tid, er vi danskere altså i høj grad klar til at tage nye danske julesange til os og dermed skabe nye juletraditioner,” siger Pelle Svindborg, musikredaktør hos YouSee Musik og tilføjer:

”Vi ved, at rigtig mange af vores kunder er Seebach-fans, og Rasmus er uden tvivl den mest streamede artist på YouSee Musik. Hans musik er elsket af et bredt udsnit af danskerne, og derfor overrasker det mig heller ikke, at hans to julesange allerede efter fire år er blevet populære juleklassikere. Vi forventer, at Rasmus med de to julehits kommer tæt på 2 mio. streams, inden julen er omme.”

Hos Rasmus Seebach, der i 2015 skrev de to julesange til årets julekalender på TV 2, vækker nyheden glæde.

”Man bliver da helt varm om hjertet ved tanken om, at man er med til at skabe julestemning rundt om i Danmark. Det synes jeg er ret stort, og noget jeg vil tillade mig at være lidt stolt af,” siger Rasmus Seebach.

Julekalendersange hitter hos danskerne
Sidste år var det titelnummeret 'Tinka' fra TV 2's julekalender, sunget af Burhan G og Frida Brygmann, der slå alle andre julehits af pinden. I år indtager ’Tinka’ en flot tredjeplads, kun lige slået af Whams juleklassiker ’Last Christmas’.

”De seneste år har vi set en tendens til, at sangene fra årets julekalendere bliver julehits, som man både lytter meget til det år, hvor de udkommer, men som også de efterfølgende år er populære julesange. Det ser vi med Rasmus Seebachs sange, der blev lavet til TV 2’s julekalender ’Juleønsket’, med Tinka og også med Mads Langers ’Tag mig med’, der er årets titelsang til DR’s julekalender,” fortæller Pelle Svindborg.

Årets julehits 2018

18. På Vej Hjem, Noah
  19. Jul På Vesterbro, Anders Matthesen
  20. Vil Du Være Min I Nat, Caroline Henderson

Se den nye YouSee Original ‘Frit land’ fra den 11. april17.3.2022 08:15:00 CET | Pressemeddelelse

Det er et barskt og ærligt kig ind i den kriminelle underverden, der bedst beskriver YouSee’s nye original ’Frit land’. I serien følger vi karakteren Nicki og hans rejse op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. På rollelisten står blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Christopher Læssø og Alba August, mens Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller står for titelsangen i en nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’.

YouSee skyder julen i gang med rå julespecial på actionserien ’2 Døgn’18.11.2021 08:09:00 CET | Pressemeddelelse

Mafiabosser og lejemordere er ikke det første, man tænker på, når nogen siger ”jul”. Det laver YouSee nu om på med den nye YouSee Original ’2 Døgn: Et juleeventyr’, der følger fætrene Otto og Christians færden i det kriminelle miljø på juleaftensdag. Med referencer til Kill Bill og Fight Club og et urbant julenummer af Carl Knast, ønsker YouSee at give deres bud på en anderledes julefortælling.

Stærkt cast og nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’ i Xee’s forløber til actionserien ’2 Døgn’12.10.2021 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu starter optagelserne til den nye YouSee Original ’2 Døgn: Frit land’ med blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Alba August og Christopher Læssø på rollelisten. Miniserien foregår tre år før sæson 1 og følger karakteren Nicki Nørrebro og hans rejse mod at bevæge sig op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. Titlen er inspireret af sangen ’Frit land’ af Ulige Numre, der i serien optræder i en nyfortolkning mellem Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller.