Nyuddannet finanstrainee fortsætter som rådgiver i Andelskassen i Ribe

25-årige Rune Kongshøj Callesen har for nylig bestået sin traineeuddannelse i Andelskassen i Ribe og er nu blevet ansat som kunderådgiver samme sted.

Rådgiver Rune Callesen

Rune Callesen har arbejdet i Andelskassen siden januar 2017, først som praktikant i forbindelse med finansøkonomstudiet, hvorefter han fortsatte i Andelskassen, mens han skrev hovedopgave til finansøkonom. Den 1. august 2017 startede Rune som trainee i Andelskassen – et forløb, som han færdiggjorde i juni 2018.

Rune Callesen bor i Esbjerg med sin kæreste Camilla og hunden Buller. I fritiden spiller han golf, når tiden og vejret er til det og bruger derudover sin tid sammen med venner og familie.

”Jeg er rigtig glad for det team, vi har her i vores lokale Ribe-filial, og vi har alle forudsætninger for at hjælpe vores kunder med at tage næste skridt fremad, uanset om der er tale om store eller små skridt. Med fastansættelsen af Rune bliver vi endnu dygtigere og skarpere og spænder endnu bredere i vores kompetencer,” siger Karsten Boulund Svendsen, filialdirektør i Andelskassen i Ribe.

Rådgiver Rune Callesen

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr

Danske Andelskassers Bank: Resultat for Q3 2018 langt bedre end sidste år21.11.2018 13:15Pressemeddelelse

Danske Andelskassers Bank A/S har netop offentliggjort regnskabet for 1.-3. kvartal 2018. Igen kan banken præsentere et flot resultat, denne gang på 106,1 mio. kr., hvilket er hele 45 % bedre end i samme periode sidste år. Færre nedskrivninger og en stigning i bankens netto rente- og gebyrindtægter er de primære årsager til det gode resultat, som banken betegner som ’tilfredsstillende’.