”Jeg glæder mig til at starte nyt op på min hjemmebane”

Andelskassen i Horsens har ansat 36-årige Simon Knudsen som kunderådgiver. Simon starter den 1. april. Han har en lang erfaring med den tætte og personlige kundedialog – og så glæder han sig til at arbejde i Horsens, som han omtaler som sin hjemmebane.

Simon Knudsen er startet som kunderådgiver i Andelskassen i Horsens

Med en baggrund som eksamineret assurandør og mere end ti års erfaring ved Simon, hvad det vil sige at skabe tryghed gennem en god kunderådgivning. Den indsigt vil han nu bruge i rådgivningen af privatkunder i Andelskassen i Horsens.

”Egentlig tænker jeg det sådan, at når man i snakken om forsikringer, pension og økonomi generelt åbner op om behov nu og her – og drømme på længere sigt – så bliver man på mange måder klædt af til skindet. Det, man taler om, er meget personligt og vigtigt, fordi det på mange måder er grundstenen i ens liv og familie. Men det kræver tillid og respekt,” siger Simon Knudsen.

Både som assurandør i TopDanmark og senest Danica har Simon kørt i området i og omkring Horsens og faktisk helt ned til Kolding. Nu glæder han sig til at slippe de mange kilometer på vejene og også arbejdsmæssigt blive en større del af den by, han bor i.

”Jeg er født og opvokset i Østbirk og har gået på handelsskolen i Horsens. Byen er min hjemmebane, og jeg glæder mig virkelig til at starte noget nyt op her, hvor jeg har et stort netværk. Det med at være med til at udvikle noget, det har jeg altid godt kunne lide”, lyder det fra Simon Knudsen.

Han indrømmer dog, at han intet kendte til Andelskassen, før han begyndte at interessere sig for jobbet. Men da han begyndte at læse om banken, så han, at der var mange fælles værdier, fordi han altid havde arbejdet med langvarige relationer på forsikringsområdet. Fra arbejdsmæssig sammenhæng kendte han Andelskassens centerdirektør i Horsens, Malene Marnow Glyngø, og han har altid oplevet, at de havde en god relation. Gennem fælles relationer hørte han, at hun var ved at sætte holdet, og så kontaktede han hende.

”Det tiltaler mig, at Andelskassen er en relationsbank. For mig handler en god relation om, at det er mennesker jeg har tillid til eller tryghed ved at tale med. Sådan ønsker jeg også, at kunderne oplever det, når de kommer til mig og får rådgivning,” siger Simon Knudsen.

For tre år siden byggede Simon og hans kone hus i Egebjerg uden for Horsens. Her bor de med sønnen William på 2,5 år og en lille ny er på vej. I fritiden er Simon ofte sammen med familie og venner til god mad og rødvin – og når tiden tillader det, spiller han gerne padel med vennerne. Derudover er han med i erhvervsnetværket Round Table Danmark, hvor man mødes 20 gange om året enten på virksomhedsbesøg eller til gode dialoger og erfaringsudveksling.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.