Meik Wiking er aktuel med ny bog

Meik Wiking, stifter og direktør for Institut for Lykkeforskning og forfatter til bestsellerne "Den lille bog om hygge" og "Den lille bog om lykke", har set på vores minders betydning for vores liv. Og nu er bogen ”Kunsten at skabe minder – sådan skaber og husker du din lykkelige øjeblikke” klar til udgivelse.
Bogens forside

En bestemt duft eller lyd kan bringe os tilbage til helt særlige øjeblikke eller begivenheder, der har lagret sig i sindet. Og måske kalde smilet frem på en grå hverdag. Men langt de fleste dage i livet går uden at sætte sig spor. Hverdagen, hvor man står op, tager på arbejde og kommer hjem – uden der er sket noget særligt. Måske er der mange gode minder på vores vej, som vi overse, fordi vi ikke er opmærksomme nok? Det behøver ikke kun være førstegangsoplevelser – det første kys, første køretur, første ferie i Tyrkiet osv. – der bliver til mindeværdige dage. Der er ikke nødvendigvis en sammenhæng mellem det ekstraordinære og det gode minde. De gode øjeblikke kan blive en mere integreret del af hverdagens trivialitet.

Da Meik Wiking fyldte 40 år, begyndte han at stille nye spørgsmål til livet. Hvorfor er der kun nogle af de mange dage, jeg har levet, jeg kan huske? Og hvordan kan jeg sikre mig, at flere af mine dage bliver mindeværdige? Er det muligt at genkalde sig de lykkelige minder fra fortiden og skabe lykkelige minder i nutiden?

Minder er afgørende for identiteten

Minder er med til at skabe identitet og bestemme vores handlinger. Minder påvirker vores humør og er med til at forme vores drømme for fremtiden. Derfor er der god grund til at dyrke minderne og blive god til at holde fast i dem. Med udgangspunkt i lykkeforskningen har Meik Wiking undersøgt det grundigt. Og i bogen kommer han med mange tips til, hvordan lykkelige minder kan skabes. Derudover indeholder bogen også resultater af internationale meningsmålinger og undersøgelser, interviews og dagbognotater. Så langt flere hverdage kan blive til øjeblikke, der sætter sig spor. Øjeblikke, der vil blive husket og forme fremtiden.

Om forfatteren

Meik Wiking etablerede i 2013 verdens første Institut for Lykkeforskning i København. Han er forfatter til de internationale bestsellere ”Den lille bog om HYGGE” og ”Den lille bog om LYKKE,” og til daglig rådgiver han byer, lande og virksomheder verden over om lykke, og hvordan man kan konvertere velstand til velvære. Han er bachelor i erhvervsøkonomi og har tidligere arbejdet for Udenrigsministeriet.

For yderligere information og kontaktoplysninger på Meik Wiking kontakt Marie Jensby, PR og kommunikation, marie.jensby@turbine.dk // tlf. 60548460

Bogens forside

Harry Styles er en nulevende modelegende14.3.2024 10:13:33 CET | Pressemeddelelse

I 2010 trådte en ung Harry Styles ind på X-factor scenen i England for at aflægge audition. Allerede den gang stod det klart, at han kan inspirere og fascinere med mere end sin stemme. Med neglelak, fjerboa, pailletter, jakkesæt og buksedragter har han gennem alle årene været en inspiration for dem, der gerne vil lege med stilen. I Stilikoner: Harry Styles fortæller Lauren Cochrane historien om en sand modelegende.