”Kampe” med hardballvåben bliver mere og mere populære

Paintball har tidligere klart været det mest populære, men hardballvåben er ved at få en større andel af markedet for venskabelige kampe. Det skyldes blandt andet, at hardballvåben kræver en anden form for fair play, og at våbnene samtidig ligner rigtige våben.

Tidligere har det i Danmark primært været populært at ”kæmpe” med paintballvåben, når vi skulle mødes med venner og familie til polterabend eller bare til en hyggelig dag sammen. Men i dag er der også flere og flere, der er begyndt at kæmpe med hardballvåben. Det kan det nemlig noget helt andet end paintball.

Først og fremmest gør det ikke ondt på dig, når du bliver ramt af en kugle fra et hardballvåben. Er du blevet ramt mange gange af paintballkugler, kan du nærmest føle dig helt mørbanket, når du kommer hjem.

Derudover afsætter en hardballkugle ikke et mærke på dit tøj. Når du kæmper mod andre, handler det derfor om, at du er ærlig i forhold til, at du er blevet ramt. Det gør hardball til langt mere en gentlemansport, end paintball er.

Hardballvåben ligner rigtige våben

En anden sjov forskel på paintballvåben og hardballvåben er, at hardballvåben ligner rigtige våben. De er blevet udviklet i Japan, hvor der er nogle meget strenge regler for våben. Mange ville dog stadig gerne samle på våben, derfor fik de udviklet våben, der var tro kopier af rigtige våben.

Når du deltager i en kamp med hardballvåben, vil det føles langt mere som en rigtig kamp. Mange, der kæmper med hardballvåben, går derudover også op i, at de har det rigtige udstyr på, når de kæmper. Det kan for eksempel være camouflagetøj, derfor kan en hardballkamp komme til at ligne en hel krigsscene.

Det er altså tydeligt, at hardballvåben kan noget helt andet end paintballvåben. Derfor er det ikke underligt, at der er flere og flere, der er interesserede i at kæmpe med dem.

Hardballvaaben.dk er Danmarks førende guide til Hardballfans. Her kan du finde guides til hardballvåben og hardballbaner!