Boligkontoret Danmark

Hillerød almennyttige Boligselskab bliver medlem af Boligkontoret Danmark

Hillerød almennyttige Boligselskab, der har 833 boliger i Hillerød, indgår administrationsaftale med Boligkontoret Danmark og bliver fra næste år medlem af det landsdækkende boligadministrationsselskab. Formand Anie Plovgaard Frederiksen ser blandt andet frem til et samarbejde baseret på lokal forankring.
Administrerende direktør i Boligkontoret Danmark, Lars Lehmann og formand for Hillerød almennyttige Boligselskab, Anie Plovgaard Frederiksen ved underskrivelse af administrationsaftalen den 27. september 2022. Foto: Boligkontoret Danmark

’Efter grundige overvejelser har bestyrelsen i Hillerød almennyttige Boligselskab besluttet dette skifte,’ siger formand, Anie Plovgaard Frederiksen og fortsætter:

’Vi arbejder i bestyrelsen målrettet på en professionalisering af alle dele af organisation og drift i Hillerød almennyttige Boligselskab. Det er både til gavn for vores mange beboere og for at imødekomme de konstantekrav, blandt andet om effektiv drift, der stilles til de almennyttige boligorganisationer. Skiftet til Boligkontoret Danmark er en del af denne proces.’

Boligselskabet kommer til at indgå i Boligkontoret Danmarks foreningsbaserede fællesskab, der består af i alt ca. 31.000 almene lejeboliger fordelt på 60 boligselskaber landet over.

’Samtidig oplever vi, at man i Boligkontoret Danmark møder medlemmerne i øjenhøjde i både ord og handling. Det er vigtige værdier for os,’ siger Anie Plovgaard Frederiksen.

Lokalt forankret

For at være lokalt tilstede har Boligkontoret Danmark afdelingskontorer i hele landet, og Hillerød almennyttige Boligselskab vil blive administreret fra afdelingskontoret i Hillerød, der i forvejen administrerer boliger i blandt andet Hillerød og Helsinge.

’I det kommende samarbejde med Hillerød almennyttige Boligselskab vil vi blandt andet bruge vores indgående kendskab til lokalområdet og et godt samarbejde med Hillerød Kommune.  Derudover glæder jeg mig over, at vores evne til at levere gode serviceoplevelser, hvor kunden er i fokus, bliver opfattet som en særlig styrke og kvalitet,’ siger Christian Fries, der er forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Hillerød.

Den kommende administrationsaftale, der blev underskrevet tirsdag den 27. september, er gældende fra 1.august 2023.

Christian FriesForretningsfører, afdelingskontoret Allerød/HillerødBoligkontoret Danmark

Tlf:29 27 20 34chfr@bdk.dk

Anie Plovgaard FrederiksenFormandHillerød almennyttige Boligselskab

Tlf:3070 6231

Fra venstre: Adm. direktør Boligkontoret Danmark Lars Lehmann, formand for Hillerød almennyttige Boligselskab Anie Plovgaard Frederiksen , formand for Boligkontoret danamrk Klaus Bentzen og forretningsfører på afdelingskontoret Hillerød Christian Fries. Foto: Boligkontoret Danmark

Information om Boligkontoret Danmark

Boligkontoret Danmark
Havneholmen 21

Hillerød almennyttige Boligselskab har tre afdelinger; Kongevænget I, Kongevænget 2 og Grundtvigsvænget med i alt 833 boliger.

Boligerne fordeler sig på både familieboliger og enkeltværelser.

Boligkontoret Danmark er en foreningsbaseret og profitfri organisation, der leverer serviceydelser til mere end 31.000 lejeboliger landet over for både kommuner og boligselskaber, mens der ydes IT-drift for boligselskaber med yderligere godt og vel 25.000 boliger.

Følg pressemeddelelser fra Boligkontoret Danmark

Flere pressemeddelelser fra Boligkontoret Danmark