Boligkontoret DanmarkBoligkontoret DanmarkBoligkontoret Danmark

Presseinvitation: Kom med når Hans Engell sammen med boligselskaber sætter spot på den almene sektor

Torsdag den 11. april bliver temperaturen taget på den almene sektor, når Boligselskabet Nordkysten og AB Hørsholm-Kokkedal sammen med Boligkontoret Danmark inviterer til debat og indsigt i den almene sektor.

Politisk kommentator Hans Engell fører taktstokken, når Boligselskabet Nordkysten og AB Hørsholm-Kokkedal sammen med Boligkontoret Danmark sætter fokus på den almene sektor. Foto: Roar Paaske

Politisk kommentator Hans Engel styrer debatten på Museet for Søfart og stiller panelet skarpe spørgsmål med baggrund i sin enorme politiske viden, ikke mindst om den almene boligsektor. Der zoomes også ind på de mange frivillige, der lægger et stort og betydningsfuldt arbejde hver dag i almene bebyggelser landet over.

Der er tale om en kombineret konference og beboernetværksmøde, og der forventes en levende diskussion med både beboerbriller og politikerbriller på. Både boligpolitikken på landsplan og i Fredensborg, Helsingør og Hørsholm kommuner vil blive udrullet.

Paneldeltagere:

Hans Engell – oplæg og debatleder

Henrik Møller (A) - MF og formand for Folketingets Boligudvalg

Benedikte Kier (C) -  Borgmester Helsingør

Thomas Horn (A) -  2. viceborgmester Helsingør, borgmesterkandidat ved næste kommunalvalg

Morten Slotved (C) - Borgmester Hørsholm

Louise Mehnke (A) - Byrådsmedlem Fredensborg

Celine Lind Jakobsen (C) - Byrådsmedlem Fredensborg

Tid og sted:

Torsdag den 11. april 2024. Konferencen begynder kl. 16 og slutter kl. 20. Pressen er velkommen til at deltage i hele eller i dele af konferencen.

Se det fulde program for konferencen ’Vi gør en forskel – vil du være med?’

Sted: Museet for Søfart, Ny Kronborg Vej 1, 3000 Helsingør.

Andelsboligforeningen Hørsholm Kokkedal

Andelsboligforeningen Hørsholm Kokkedal er en almen boligforening med mere end 1.000 lejeboliger i Hørsholm og Kokkedal. Boligforeningens boliger spænder vidt fra moderne rækkehuse til lejligheder og henvender sig til børnefamilier såvel som seniorer.

Andelsboligforeningen Hørsholm Kokkedal administreres af Boligkontoret Danmark.

Boligselskabet Nordkysten

Boligselskabet Nordkysten er et alment boligselskab med et stort udbud af lejeboliger i bl.a. Hornbæk, Ålsgårde, Snekkersten, Espergærde og Helsingør. Med mere end 1.800 boliger er Boligselskabet Nordkysten blandt de største udbydere af gode, kvalitetsfulde lejeboliger til familier, unge og ældre samt bofællesskaber og institutioner i Helsingør Kommune.

Boligselskabet Nordkysten administreres af Boligkontoret Danmark.