Ny forretningsfører i spidsen for Boligkontoret Danmark i Silkeborg: ”Gode almene boliger nu og i fremtiden”

Emil Bryhn Kjenseth bliver ny forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Silkeborg. Han vil både fokusere på økonomisk sunde boligafdelinger her og nu og have det lange lys på i forhold til fremtidssikring med nybyggerier og større renoveringer af eksisterende boliger.

Emil Bryhn Kjenseth er ny forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Silkeborg. Foto: Boligkontoret Danmark

”Jeg ser frem til at være med til fortsat at sikre gode og betalelige almene boliger i Silkeborg og omegn. Jeg ser gerne, at vi både bygger nyt og renoverer de eksisterende boliger, så vi får en fremtidssikret boligmasse,” siger Emil Bryhn Kjenseth, der tidligere har været tilknyttet afdelingskontoret i Silkeborg i to år som driftschef. Desuden har den nye forretningsfører en baggrund i finanssektoren kombineret med en uddannelse som bygningskonstruktør og har både erfaring fra den private og almene udlejningssektor.

Som ny forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor i Silkeborg får Emil Bryhn Kjenseth det overordnede administrative ansvar for Midtjysk Boligselskab, Grenaa Andelsboligforening og Samsø Boligselskab, der tilsammen udlejer 2.340 almene boliger i ni midtjyske kommuner.

Økonomisk polstring og 30-årsplaner

Boligselskaberne er medlemmer af Boligkontoret Danmark, der er et administrationsselskab for almene boliger, og opgaverne som forretningsfører er mange og forskelligartede. Fra daglig drift til langsigtede planer for udvikling og vedligehold.

”I branchen arbejder vi med 30-års drifts- og vedligeholdelsesplaner, og der ligger en stor opgave i at have et fokus på, at de enkelte boligafdelingers økonomi bliver endnu bedre, og sikre, at henlæggelser, altså den opsparede husleje, giver en god økonomisk polstring til at imødegå fremtidige vedligeholdelsesarbejder – også om 20 og 30 år,” siger Emil Bryhn Kjenseth, der også peger på trivslen blandt de godt 15 ansatte på afdelingskontoret i Silkeborg som et betydeligt fokuspunkt.

Kim Johansen, der er regionsdirektør for vest i Boligkontoret Danmark, er glad for at få Emil Bryhn Kjenseth tilbage på adressen i Silkeborg.

”Med sine kompetencer og dybe indsigt i daglig drift, organisering og byggeteknisk viden og ikke mindst de økonomiske færdigheder er Emil en stor gevinst for Boligkontoret Danmark. Både vores nuværende kunder og potentielle kunder i det midtjyske vil få stor gavn af hans viden og indsigt, og han vil være en inspirerende faktor på kontoret i Silkeborg,” siger regionsdirektøren.

Emil Bryhn Kjenseth bor i Viby ved Aarhus med sin hustru og tre børn. Han er tiltrådt 1. januar 2024 og overtager stillingen fra Anita Skaaregaard Dideriksen.