Flere køber hus uden for storbyerne

Der er flere og flere, der vælger at rykke teltpælene op og flytte væk fra storbyerne. De flytter blandt andet til byer som Stenløse, hvor der er god offentlig transport, bliver gjort meget for børnene, og hvor huspriserne samtidig er en del lavere.

De seneste år er flere og flere begyndt at købe huse uden for de store byer. Det skyldes først og fremmest de stigende priser, der har været i byerne, der har gjort det svært for almindelige mennesker at købe en bolig. Eller nok nærmere særligt en bolig, der er så stor, som de har forestillet sig.

Mange vælger derfor at placere sig i en afstand af en storby, hvor det vil være rimelig nemt for dem at pendle, men hvor de stadig er så langt væk, at huspriserne ikke er alt for høje.

Stenløse er blevet populær

En af de byer i nærheden af København, der er blevet meget populær at flytte til, er Stenløse, der ligger ud mod Frederikssund. Byen var i mange år en mindre by, men begyndte at vokse, da der kom jernbane til byen.

I dag er det nemt at komme frem og tilbage med S-toget, hvilket gør den til et oplagt valg, hvis du gerne vil kunne komme nemt ind til byen, men samtidig have en billig bolig.

Mange muligheder for børn uden for byerne

Det er dog ikke kun de lave priser uden for byerne, der tiltrækker mange familier til en by som Stenløse. Det skyldes også, at der er rigtig gode muligheder for børn. Først og fremmest er I bare tættere på skov og natur, når I ikke bor i byen.

Derudover bliver der ofte gjort rigtig meget for børnene i satellitbyerne, og det er nemmere at orientere sig i forhold til de mange tilbud, der findes for børnene.

Der er altså ikke kun en grund til, at mange vælger at flytte fra de større byer, men priserne på huse er nok alligevel en af de vigtigste grunde.