En af de mest populære serier i USA får nu dansk premiere

The Good Doctor har taget USA med storm, og nu får den endelig dansk premiere hos YouSee, hvor man kan se hele første sæson.

’The Good Doctor’ var den mest sete nye dramaserie i USA i 2017, og nu er det lykkedes YouSee at skaffe den til Danmark.

”Efter blot tre episoder blev ’The Good Doctor’ den mest sete nye dramaserie i USA, og jeg er simpelthen så begejstret for, at danskerne nu også får mulighed for at se med. ’The Good Doctor’ er skabt af manden bag ’House’, David Shore, og foregår ligeledes på et amerikansk hospital. Den lægger sig hermed i slipstrømmen af andre populære hospitalsserier som ’House’ og ’Greys hvide verden’”, siger Christian Morgan, mediedirektør i YouSee.

Når det er lykkedes ’The Good Doctor’ at blive en af USA’s mest populære tv-serier i 2017, skyldes det ikke mindst, at serien mikser den populære medical-genre med en personlig og følsom beretning om en ung læge med autisme.

”Hovedpersonen, ’den gode læge’, er ikke en antihelt, som vi ofte ser i amerikanske serier for tiden, men et helt igennem godt menneske, som man kan holde af og får lyst til at invitere inden for i stuen. Freddie Highmore, der spiller hovedrollen i serien, var da også nomineret til en Golden Globe for bedste mandlige hovedrolle. ’The Good Doctor’ er baseret på en koreansk serie af samme navn, og ABC, der står bag serien i USA, har allerede bekræftet, at der kommer en sæson 2,” fortæller Christian Morgan.

’The Good Doctor’ har allerede haft premiere i Sverige og Norge, hvor den er blevet godt modtaget, og nu kan alle YouSee’s tv-kunder altså se med via web, app og tv-boks.

Nyt rejseprogram med Peter og Esben: I Kina går det godt1.8.2018 07:34pressemeddelelse

Kommer kineserne til at overtage verden? Det har vi efterhånden hørt et stykke tid, og Peter Falktoft og Esben Bjerre har derfor pakket kufferterne og er fløjet til det enorme og højteknologiske land for at se nærmere på tingenes tilstand. ”Vi har længe drømt om at lave en reportage fra Kina, der jo i vores generation er det spanskrør, der trues med, hver gang vi skal have vedtaget politiske reformer. Det moderne Kina bliver målestokken og argumentationen for, at børnene skal gå mere i skole, de unge skal uddanne sig hurtigere, og de voksne skal arbejde i flere år. Det er både sundt og vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det er for et land, der dikterer, hvor meget vi skal kunne her i Danmark, og det er grunden til, at Esben og jeg besluttede at lave et informativt og nysgerrigt rejseprogram fra Kina,” fortæller Peter Falktoft. På rejsen i Kina følger vi bl.a. Peter og Esben til en kinesisk forretningsmiddag, hvor der serveres 1000 år gamle æg og fuglefødder, på besøg i et munketempel, hv