Ekstrabladet er Danmarks mest populære nyhedsmedie - DR er det mest anerkendte

Undersøgelse af popularitet og anerkendelse kommer frem til følgende resultater: Ekstrabladet er Danmarks mest populære nyhedsmedie, og så er Ekstrabladet også det næstmest populære blandt danskerne. DR er det mest anerkendte danske nyhedsmedier, når det kommer til referencer fra indland og udland. Der er mange udenlandske nyhedsmedier, der er blandt top 20 af de mest søgte nyhedsmedier i Danmark.

Undersøgelsen, der er foretaget af KH Online, er baseret på adfærd på Google og en analyse af referencer internt i mellem medier.

Tallene fra undersøgelse kan findes her.

Hovedkonklussionerne er:

• Ekstrabladet er Danmarks mest populære nyhedsmedie online.
  • DR er Danmarks mest anerkendte nyhedsmedie online.

Interessante fund:

• YR.no er højest placerede udenlandske nyhedsmedie i brandpopulariteten med en 11. plads ud af 20.
  • Britiske nyhedsmedier har 2 placeringer i top 20 på populære medier.
  • Ekstrabladet er så populært, at halverer man antallet af brandsøgninger på Ekstrabladet, så vil det stadig være det mest populære nyhedsmedie i Danmark
  • Ingen af de intellektuelle nyhedsmedier (Information, Weekendavisen eller Kristeligt Dagblad) klarer sig til top 20 i populære brands - dog er både Information og Kristeligt dagblad i top 20 på mest anerkendte nyhedshjemmesider i Danmark.

Laust Kehlet
Tlf: 29840342