Direktør for Grand Départ Copenhagen Denmark 2022 får en ny rolle

Alex Pedersen får en ny rolle i forbindelse med afviklingen af Grand Départ Copenhagen Denmark 2022. Fremover vil Alex Pedersen, der hidtil har været direktør for Grand Départ Copenhagen Denmark 2022, i stedet varetage rollen som talsmand for den danske Tour de France-start.

Baggrunden er, at arbejdet med den danske Tour de France-start nu er gået fra et projekt med fokus på udvikling til en fase, hvor planlægning og eksekvering er i højsædet. I den forbindelse har selskabets bestyrelse og Alex Pedersen, der også har spillet en central rolle i tiltrækning og udviklingen af den danske Tour de France-start aftalt, at der er behov for en mere udadvendt rolle til Alex Pedersen og for at få ekstra kræfter på direktørposten for at køre projektet i mål. Beslutningen blev godkendt af en enig bestyrelse på et ekstraordinært bestyrelsesmøde den 4. november.

Bestyrelsesformand Lars Weiss (S) udtaler:

”Vi er i bestyrelsen blevet enige med Alex Pedersen om, at Alex skal have en ny rolle, hvor vi bringer hans kompetencer bedst muligt i spil, nemlig som talsmand. Der skal på vegne af den samlede bestyrelse lyde en stor tak til Alex for det store arbejde og den dedikerede indsats, Alex allerede har udført som direktør, ikke mindst i forbindelse med at tiltrække Tour de France til Danmark”, siger Lars Weiss.

Alex Pedersen udtaler:

“Jeg har arbejdet med Tour de France-projektet siden 2012 og det har fyldt rigtig meget for mig. Jeg ser projektet som et hjertebarn. Projektet går ind i eksekveringsfasen nu, hvor leverandøraftaler er indgået, arbejdet med myndighederne er i system, ruterne er færdiglavede og godkendt af A.S.O., og hele fundamentet for en kæmpestor gul folkefest på tværs af Danmark er på plads. I tiden op til Grand Départ vil der være mange udadvendte opgaver, som jeg gerne vil tage mig af, og dermed vil jeg have svært ved at holde fokus på eksekveringen i projektet. Derfor er jeg glad for den løsning, jeg har fundet med bestyrelsen”, siger Alex Pedersen

Kontorchef i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune, Ida Bigum, udpeges som midlertidig direktør med virkning fra 4. november

Bestyrelsesformand i Grand Départ Copenhagen Denmark Lars
Weiss via presserådgiver Rasmus Meldgaard 2057 3862