Brandhouse

Danmarks største taske- og kuffertkæde bliver endnu større: 135-årige NEYE køber konkurrenten KAZA

NEYE overtager KAZA fra grundlæggeren Per Flensborg. Opkøbet sker i forlængelse af de seneste års fremgang for NEYE og er det første af en række strategiske tiltag, som skal sikre, at den 135-årige butikskæde fortsat udvikler sig og ekspanderer, så NEYE også i fremtiden kan donere sit overskud til dansk kræftforskning.

Danmarks største taske- og kuffertkæde NEYE køber konkurrenten KAZA. Opkøbet sker i kølvandet af NEYE’s økonomiske fremgang gennem de seneste år og er en strategisk udvidelse af NEYE’s brand og marked.

”Vi er meget glade for, at vi kan byde KAZA velkommen i NEYE. Lige nu fejrer vi 135 års jubilæum og kan samtidig konstatere, at vores forretning vokser og har det bedre end nogensinde. Det giver os mulighed for at træffe en række strategiske valg, som skal gøre NEYE endnu større og møde danskerne endnu flere steder,” fortæller Camilla Raffnsøe, der er administrerende direktør for NEYE, der også har en anden vigtig grund til at udvide forretningen:

”NEYE er ejet af en fond, som donerer vores overskud til kræftforskning. Det har vi gjort i næsten 40 år og alene de seneste par år har vi doneret over 20 mio. kr. til dansk kræftforskning. Det giver os alle sammen et klart mål, når vi går på arbejde. Og det er jeg sikker på, at det også vil gøre for alle vores nye kolleger fra KAZA.”

Netop NEYE’s gode formål, lange historie og fremtidsplaner har da også spillet ind hos Per Flensborg i hans valg af arvtager til livsværket KAZA:

”Jeg synes, at det er imponerende, hvad NEYE har opnået de seneste par år i et marked, som ellers er udfordret og konstant forandrer sig. Desuden tiltaler det mig naturligvis, at KAZA nu skal indgå i en traditionsrig virksomhed med hjertet på rette sted og gode menneskelige værdier. Jeg er da også overbevist om, at KAZA’s medarbejdere vil finde det meget motiverende, at overskuddet fra alt salg i NEYE’s butikker støtter en så vigtig sag, som kræftforskning er for os alle sammen.”

NEYE kommer fremover til at bestå af 44 butikker landet over samt en webshop. KAZA’s butikker i Field’s, Waves Greve, Hørsholm, Næstved, Køge, Trianglen på Østerbro, Købmagergade i København samt i Frederiksberg Centeret vil blive lavet om til NEYE-butikker inden for den nærmeste tid.

Se også vedhæftede faktaark om NEYE.

Adm. Dir. Camilla Raffnsøe, NEYE,

Kommunikationsmedarbejder,
Joy Morgan, telefon 29 74 98 18

Adm. Dir. Camilla Raffnsøe, NEYE
NEYE
NEYE

Information om Brandhouse

Brandhouse
Middelfartgade 17

Om NEYE

NEYE-kæden, som består af 44 butikker fordelt over hele Danmark samt webshop, er markedsleder inden for tasker, kufferter og accessories. Den første NEYE butik åbnede i 1881 på Vimmelskaftet i København, hvor NEYE den dag i dag har sit hovedkontor. NEYE er fondsejet og NEYE-Fonden støtter sygdomsbekæmpende forskning – nærmere bestemt kræftforskning - med sit overskud. Kæden, som beskæftiger ca. 350 medarbejdere, vil være kendt for det største og bedste udvalg af tasker og accessories inden for fashion, fritid og rejser. Læs mere på www.neye.dk.

Følg pressemeddelelser fra Brandhouse

Flere pressemeddelelser fra Brandhouse

Valentinsdag har for alvor fået fat i danskerne – og især i de unge

13.2.2019 09:24:34 CET | Pressemeddelelse

Torsdag 14. februar er det Valentinsdag, og kærlighedsdagen har for alvor bidt sig fast hos danskerne. Interflora melder om en fremgang på hele 73 pct. fra 2013 til 2018, og salget forventes, ifølge administrerende direktør Søren Flemming Larsen, endnu større i år. Mærkedagen får mere og mere fat i de unge, men dagen er også en oplagt mulighed for dem, der er ældre, til at ruske op i romantikken.

Husk dem, du ikke holder jul med21.11.2016 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Julen er over os, og de fleste familier kan se frem til at mødes og hygge sig med hinanden. Men man kan ikke være alle steder på én gang, og mange har ikke mulighed for at være sammen med dem, de elsker og tænker på juleaften. En ny film fra Interflora får danskerne til at huske på dem i familien, de ikke har mulighed for at holde jul sammen med. Det er samtidig også håbet, at filmen skal få os til at skænke en tanke til de mange tusinde danskere, der holder jul alene. ”Julen er en tid, hvor travlheden for en tid lægges på hylden og vi endelig kan bruge tid og hygge os sammen med dem, vi elsker,” fortæller Søren F. Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora. ”Men for mange er det også en følelsesladet aften, hvor vi savner dem, vi ikke har mulighed for at være sammen med.” Mange kender fx til dilemmaet omkring fejring af julen, hvor man hvert år ikke kan undgå at skuffe den del af familien, man ikke kan fejre jul sammen med – enten på grund af komplicerede familieforhold, f