Husk dem, du ikke holder jul med
Julen er over os, og de fleste familier kan se frem til at mødes og hygge sig med hinanden. Men man kan ikke være alle steder på én gang, og mange har ikke mulighed for at være sammen med dem, de elsker og tænker på juleaften.
En ny film fra Interflora får danskerne til at huske på dem i familien, de ikke har mulighed for at holde jul sammen med. Det er samtidig også håbet, at filmen skal få os til at skænke en tanke til de mange tusinde danskere, der holder jul alene.
”Julen er en tid, hvor travlheden for en tid lægges på hylden og vi endelig kan bruge tid og hygge os sammen med dem, vi elsker,” fortæller Søren F. Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora. ”Men for mange er det også en følelsesladet aften, hvor vi savner dem, vi ikke har mulighed for at være sammen med.”
Mange kender fx til dilemmaet omkring fejring af julen, hvor man hvert år ikke kan undgå at skuffe den del af familien, man ikke kan fejre jul sammen med – enten på grund af komplicerede familieforhold, familiemedlemmer der bor udenbys, i udlandet eller noget helt andet.
Selv om familiesamværet i julen er elsket af mange, er der også et stort antal familier, der har oplevet at blive brudt op af skilsmisse. Og udsigten til en juleaften alene uden børn og den store familiejulefest, kan være ensomt og svær.
”Vi vil med filmen gerne minde danskerne om at sende en tanke eller en hilsen til de nærmeste, som de ikke holder jul med. Så har man et familiemedlem, der tilbringer juleaften alene, vil en hilsen og kærlige tanker modtages med stor glæde. Vi håber, at vores film vil sprede den gode julestemning – også mellem dem, som ikke kan holde jul sammen i år,” siger Søren F. Larsen.
Filmen kan ses på: https://www.youtube.com/watch?v=JhxXtr_L59A&feature=youtu.be
Vedhæftet er billeder fra filmen til fri afbenyttelse.
Nøgleord
Kontakter
For yderligere information, kontakt venligst:
Interflora
CEO, Søren Flemming Larsen, sl@interflora.dk telefon: 43 43 47 47
Brandhouse PR
Joy Caroline Morgan, jcm@brandhouse.com telefon: 29 74 98 18
Billeder
Vedhæftede filer
Links
Information om Brandhouse
Om Interflora
Interflora er en verdensomspændende organisation, der sørger for blomsterformidling på tværs af landegrænser. Organisationen blev stiftet ved en verdenskongres i København i juli 1946. I Danmark tæller Interflora 450 butikker, der dækker hele landet og sælger alt fra blomster, chokolade, vin og specialiteter. Interflora Danmark, der ejes af Danske Blomsterhandlere, har også en webshop. www.interflora.dk.
Følg pressemeddelelser fra Brandhouse
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Brandhouse
Brandhouse/Subsero optager nye partnere30.6.2021 12:01:48 CEST | Pressemeddelelse
Thomas Hedegaard og Robert Dinulovic træder pr. 1. juli ind som partnere og direktører i Brandhouse/Subsero Gruppen.
Synoptik stiller skarpt26.2.2020 12:57:26 CET | Pressemeddelelse
Efter bureauskiftet i efteråret til Brandhouse lancerer Synoptik i disse dage et strategiskift og en ny kommunikationsplatform.
Valentinsdag har for alvor fået fat i danskerne – og især i de unge 13.2.2019 09:24:34 CET | Pressemeddelelse
Torsdag 14. februar er det Valentinsdag, og kærlighedsdagen har for alvor bidt sig fast hos danskerne. Interflora melder om en fremgang på hele 73 pct. fra 2013 til 2018, og salget forventes, ifølge administrerende direktør Søren Flemming Larsen, endnu større i år. Mærkedagen får mere og mere fat i de unge, men dagen er også en oplagt mulighed for dem, der er ældre, til at ruske op i romantikken.
Brandhouse får ny CEO3.5.2018 14:53:18 CEST | Pressemeddelelse
Stiig Helgens Binggeli har været adm. direktør for Brandhouse, siden han stiftede bureauet i 1991. Nu får en ny mand det daglige ansvar for bureaugruppen, mens Stiig Binggeli selv skal arbejde med brandingprojekter og forretningsudvikling for udvalgte virksomheder samt overordnet udvikling af Brandhouse Gruppen.
NEYE donerer 10 millioner kroner til to danske kræftforskere14.11.2016 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
To danske kræftforskere har modtaget 10 mio. kr. fra den 135-årige taske- og kuffertkæde, NEYE, som hvert år donerer overskuddet fra salget i deres butikskæde til kræftforskningen i Danmark. Donationerne går denne gang til den internationalt anerkendte professor Anja Groth og den nyudnævnte professor Simon Bekker-Jensen, som begge forsker i, hvordan man kan stoppe kræftcellers evne til at reparere sig selv. Formålet er at få kræftceller og kræftsvulster til at gå til grunde.