Valentinsdag har for alvor fået fat i danskerne – og især i de unge
Trods behørig dansk skepsis over nye – og især amerikanske – traditioner, har danskerne for alvor taget kærlighedsdagen Valentinsdag til sig. Det er især det yngre (og nok nyforelskede) danskere, som fejrer deres kærlighed med gaver, middage og biografture.
På blot fem år er dagen salgsmæssigt steget med 73 pct. hos Interflora – herunder en stigning med hele 30 procent sidste år. Og trods den store fremgang så forventer blomster- og gavekæden at endnu flere danskere vil sende hinanden kærlige hilsner i år.
”Danskerne har taget Valentinsdag til sig, og sidste år oplevede vi – alene på interflora.dk – en fremgang på 30% i salget på mærkedagen. Blomster er kærlighedens sprog, og med mærkedagens blomstrende popularitet forventer vi i år igen en fremgang i salget,” siger Søren Flemming Larsen.
Valentinsdag er for os alle
Ifølge en rapport fra Dansk Erhverv er det hele 39 pct. af de unge under 30 år, som har taget mærkedagen til sig, men hos Interflora oplever man også, at ’de ældre’ benytter dagen til at hylde kærligheden.
”Mærkedagen er for dem, der gerne vil hylde kærligheden og give deres nærmeste ekstra opmærksomhed. De senere år har dagen for alvor bidt sig fast hos de unge og nyforelskede, men i en travl hverdag fyldt med praktiske gøremål, kan mærkedagen være en god anledning for os alle til at huske på romantikken og den livslange kærlighed,” siger Søren Flemming Larsen.
Interflora har igen i år udvidet deres deadline på Interflora.dk for bestillinger af blomster helt frem til klokken 16:00 på Valentinsdag, og bestræber sig på at levere inden kl 18. Sidder kæresten på kontoret så opfordrer Interflora til at bestille i god tid, så den når frem i tide.
For yderligere information, kontakt venligst
- Søren Flemming Larsen, administrerende direktør/partner, Interflora Danmark, tlf. 23 69 12 29
- Thomas Schmidt Jørgensen, PR-kontakt, Brandhouse PR, tlf. 26 70 77 14
Nøgleord
Billeder
Information om Brandhouse
Om Interflora
Interflora er en verdensomspændende organisation, der personligt leverer blomster- og gavehilsner på tværs af landegrænser. Organisationen blev stiftet ved en verdenskongres i København i juli 1946. I Danmark tæller Interflora over 400 butikker, der dækker hele landet og sælger alt fra blomster, chokolade, vin og specialiteter. Interflora Danmark, som ejes af Danske Blomsterhandlere, har en webshop på www.interflora.dk.
Vedhæftede billede er til fri, redaktionel afbenyttelse.
Tal fra Dansk Erhverv om Valentinsdag 2018:
- 24% af danskerne planlægger at fejre Valentinsdag
- 16% planlægger at spise en god middag med deres nærmeste derhjemme, mens 10% planlægger at købe blomster
- 39% af danskerne mellem 18-30 år fejrer Valentinsdag
Fakta om Valentinsdag fra Interflora:
- Interfloras leveringer af blomster, chokolade osv. på Valentinsdag er steget med 73% fra 2013 - 2018
- Alene fra 2017-2018 er salget steget med 29%
- I år forventer man 10% fremgang i antal af ordre i forhold til sidste år.
Følg pressemeddelelser fra Brandhouse
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Brandhouse
Brandhouse/Subsero optager nye partnere30.6.2021 12:01:48 CEST | Pressemeddelelse
Thomas Hedegaard og Robert Dinulovic træder pr. 1. juli ind som partnere og direktører i Brandhouse/Subsero Gruppen.
Synoptik stiller skarpt26.2.2020 12:57:26 CET | Pressemeddelelse
Efter bureauskiftet i efteråret til Brandhouse lancerer Synoptik i disse dage et strategiskift og en ny kommunikationsplatform.
Brandhouse får ny CEO3.5.2018 14:53:18 CEST | Pressemeddelelse
Stiig Helgens Binggeli har været adm. direktør for Brandhouse, siden han stiftede bureauet i 1991. Nu får en ny mand det daglige ansvar for bureaugruppen, mens Stiig Binggeli selv skal arbejde med brandingprojekter og forretningsudvikling for udvalgte virksomheder samt overordnet udvikling af Brandhouse Gruppen.
Husk dem, du ikke holder jul med21.11.2016 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Julen er over os, og de fleste familier kan se frem til at mødes og hygge sig med hinanden. Men man kan ikke være alle steder på én gang, og mange har ikke mulighed for at være sammen med dem, de elsker og tænker på juleaften. En ny film fra Interflora får danskerne til at huske på dem i familien, de ikke har mulighed for at holde jul sammen med. Det er samtidig også håbet, at filmen skal få os til at skænke en tanke til de mange tusinde danskere, der holder jul alene. ”Julen er en tid, hvor travlheden for en tid lægges på hylden og vi endelig kan bruge tid og hygge os sammen med dem, vi elsker,” fortæller Søren F. Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora. ”Men for mange er det også en følelsesladet aften, hvor vi savner dem, vi ikke har mulighed for at være sammen med.” Mange kender fx til dilemmaet omkring fejring af julen, hvor man hvert år ikke kan undgå at skuffe den del af familien, man ikke kan fejre jul sammen med – enten på grund af komplicerede familieforhold, f
NEYE donerer 10 millioner kroner til to danske kræftforskere14.11.2016 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
To danske kræftforskere har modtaget 10 mio. kr. fra den 135-årige taske- og kuffertkæde, NEYE, som hvert år donerer overskuddet fra salget i deres butikskæde til kræftforskningen i Danmark. Donationerne går denne gang til den internationalt anerkendte professor Anja Groth og den nyudnævnte professor Simon Bekker-Jensen, som begge forsker i, hvordan man kan stoppe kræftcellers evne til at reparere sig selv. Formålet er at få kræftceller og kræftsvulster til at gå til grunde.