Bambusstrømper hitter i 2020

Strømper af bambus er både miljøvenlige og behagelige at have på. Det er derfor ikke noget under, at de er blevet så populære. Strømper fremstillet af bambusfibre har længe været på vej frem og kommer kun til at være det i endnu højere grad i de kommende år. Det skyldes, at de er miljøvenlige, og at de er meget behagelige for dig at have på.

Grunden til, at strømperne er miljøvenlige, er først og fremmest, at bambus er et meget hurtigvoksende materiale. Nogle sorter af bambus kan vokse op til en hel meter om dagen. Dermed er det nemt at producere meget af det.

Derudover er det nemmere for dig at vaske strømperne rene. Du kan vaske dem ved lavere temperaturer, end du ville gøre med strømper af for eksempel bomuld. Det er med til at spare energi, når du ikke vasker på lige så høje temperaturer.

Bløde og temperaturregulerende

Når du først har prøvet bambusstrømper, er det ikke sikkert, at du har lyst til at gå med andre former for strømper længere. Bambus strømper er nemlig utrolig bløde og behagelige at have på.

Derudover er strømperne temperaturregulerende. Hvis det er varmt uden for, vil strømperne altså ikke føles varme, og hvis det omvendt er koldt uden for, vil de varme mere. Det er også med til at gøre dem langt mere behagelige for dig at have på.

Allergivenlige og antibakteriel effekt

Endelig er der de effekter ved at gå med strømperne, som du ikke kan få øje på, men som i høj grad er med til at gøre dem meget attraktive at gå med. Det er, at de er meget allergivenlige, og at de har en antibakteriel effekt. Strømperne er simpelthen med til at hæmme dannelsen af bakterier ved dine fødder.

De mange fordele ved bambusstrømper gør det altså tydeligt, hvorfor de er så populære nu, og hvorfor de kommer til at blive ved med at være det i fremtiden.

info@kh-online.dk