Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

”Vi modtog i marts 2018 Andelskassens Sammen kan vi mere-pris for det udviklingsarbejde, vi har igangsat i Augustenborg. Med prisen fulgte en check på 15.000 kr., som vi har valgt at bruge meget synligt og aktivt i vores videre arbejde. Vi har hængt et kæmpe banner på 6 x 8 meter op på siloen i Augustenborg, der byder alle velkommen til vores by. Samtidig har vi fået udarbejdet et nyt logo, som alle foreninger og forretninger kan bruge til at markedsføre Augustenborg. En del af beløbet er desuden blevet brugt på at få udarbejdet turistinformation om Hertugbyen på engelsk, tysk og dansk til hjemmesiden www.augustenborg.dk. Så der er ingen tvivl om, at Sammen kan vi mere-prisen har været med til at gøre en forskel for vores arbejde med at udvikle Hertugbyen Augustenborg.”

Det siger Birger Larsen, som er formand i Hertugbyens Udviklingsforum, der er et lokalt initiativ i Augustenborg. Her arbejder en stor gruppe engagerede borgere med en masterplan for at sikre, at byen udvikler sig optimalt i forhold til nutidens og fremtidens beboere og turister – blandt andet indenfor områder som naturoplevelser, havneområdet, bosætningstilbud, byudvikling og turismetiltag.

Ventilen Sønderborg modtog også en Sammen kan vi mere-pris i 2018, og her er præmiepengene ligeledes blevet brugt til gavn for lokalsamfundet. Nærmere betegnet til glæde for gruppen af ensomme unge mellem 15 og 25 år, der jævnligt mødes på Ventilen. Initiativet drives af en flok frivillige mellem 18 og 30 år, der sørger for at gøre Ventilen til et hyggeligt og trygt mødested:

”Ventilen Sønderborg har nydt utrolig godt af Sammen kan vi mere-prisen. Først og fremmest har det være et kæmpe selvtillids-boost for de frivillige, som gennem den eksterne støtte er blevet bekræftet i vigtigheden af deres store indsats. Det skaber en ekstra gejst i motivationen samt en stolthed hos den enkelte. Derudover har prisen betydet, at vi har kunnet afholde en masse forskellige aktiviteter på ugentlig basis. Det har været alt fra fastelavnsfest og bagedyst til mad- og brætspilsaftener for de unge, som kommer her. Prisen har i det hele taget gjort det muligt at lave en masse hyggelige ting med de unge, hvilket er altafgørende for en lokalforening som Ventilen Sønderborg, så vi fortsat kan være med til at bekæmpe ensomhed blandt unge,” siger Julie Frøkjær, der er lokalkonsulent for Ventilen Sønderborg.

Hos Danske Andelskassers Bank, hvis filialer og rådgivningscentre går under navnet Andelskassen, vækker det glæde, at beløbene fra Sammen kan vi mere-priserne er kommet ud at leve i lokalsamfundene, for det er netop formålet med prisuddelingen:

”Det er utroligt positivt at opleve, hvordan pengene kan gøre det nemmere og måske også lidt sjovere for de lokale ildsjæle at udføre deres arbejde og derigennem bidrage til at gøre en forskel for mange mennesker på en gang. Jeg glæder mig meget til at se, hvem der får priserne på dette års aktionærmøde i Augustenborg den 19. marts,” udtaler Jan Pedersen, adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S, tlf. 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Lene Fisker ansat som souschef i Andelskassen i Ribe5.7.2019 16:51:42 CESTPressemeddelelse

49-årige Lene Fisker er pr. 1 juli ansat som souschef i Andelskassen i Ribe. Lene Fisker har de seneste to år været ansat i Jyske Bank i Ribe som leder af privatafdelingen, og tidligere har hun været i Skjern Bank, hvor hun var med til at starte afdelingen op. Lene har arbejdet i Ribe siden 1993 og boet der siden 1994, så lokalkendskabet til byen og området er stort. Privat er hun gift med Henning, og sammen har de to voksne børn på 21 og 23 år. Fritiden går med samvær med familien, ture i motionscenteret samt gå- og cykelture. ”Jeg valgte Andelskassen, fordi jeg gerne ville være en del af et udpræget lokalt pengeinstitut, hvor vi er synlige i lokalområdet og bakker op om lokale initiativer. Og sådan et pengeinstitut er Andelskassen. I det hele taget tiltaler bankens værdier mig rigtig meget, og jeg er sikker på, at jeg i Andelskassen i Ribe kan være med til at gøre en forskel sammen med en masse dygtige kolleger,” siger Lene Fisker i forbindelse med ansættelsen.

Søren Larsen ansat som investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Bank A/S2.7.2019 10:59:58 CESTPressemeddelelse

39-årige Søren Larsen er ansat som ny investeringsrådgiver i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Søren Larsen kommer fra en stilling som formuechef i Djurslands Bank. Inden da har han i en årrække arbejdet i Østjydsk Bank, først som investeringskonsulent og senere som investeringschef. Privat bor Søren i Hornbæk ved Randers sammen med Lisbeth og deres to drenge på 5 og 9 år. Fritiden bruger han sammen med familien eller i selskab med gode venner. I forbindelse med ansættelsen siger Søren Larsen: ”Jeg glæder mig til at være en del af Danske Andelskassers Banks investeringsafdeling med i alt seks dygtige kollegaer siddende ved bankens investeringsbord, som jeg kan sparre med i det daglige. Jeg skal naturligvis først og fremmest beskæftige mig med aktier og investeringer på samme måde, som jeg har gjort det i mine seneste jobs. Det nye er, at jeg i dette job får gode muligheder for at have endnu større fokus på kunderne

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.

Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.19.6.2019 09:33:18 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.

Flemming Lunde udnævnt til ny filialdirektør i Andelskassen i Ringe29.5.2019 14:53:17 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har fået ny filialdirektør. Det drejer sig om den tidligere souschef i filialen, Flemming Lunde, som nu har overtaget roret. Flemming Lunde er ikke noget nyt ansigt i Andelskassen-regi. Faktisk har han været ansat i Andelskassen siden 1997 og har gennem årene varetaget flere forskellige jobfunktioner, blandt andet som kunderådgiver og som filialdirektør i bankens tidligere filialer i Gislev, Stenstrup og Kværndrup. Flemming er oprindeligt udlært i det daværende Sydfyns Discontobank i Faaborg og har efterfølgende været ansat i seks år i Hafnia og Codan, hvor han blev uddannet exam. assurandør. I forbindelse med udnævnelsen til filialdirektør siger Flemming Lunde: ”Jeg har haft snart 22 år spændende og dejlige år i Andelskassen og har været med gennem hele processen med omdannelse fra andelsselskab til børsnoteret virksomhed. Det har givet mig en ballast og erfaring, som jeg nyder godt af i mit daglige arbejde. Jeg var derfor ikke i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet