Andelskassen belønner igen ildsjæle med 300.000 kr.

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken traditionen tro i alt 300.000 kr. til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en forskel i deres lokalsamfund. Alle kan nominere kandidater frem til og med den 31. december 2018.

Andelskassen ser det som en af sine vigtigste opgaver at bidrage til lokal vækst og udvikling og til lokalt fællesskab. Derfor vil banken gerne anerkende og belønne dem, der yder ekstraordinære indsatser for netop vækst og/eller fællesskab.

Det gør Andelskassen blandt andet ved én gang om året at præmiere enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder for særligt engagement i og for deres lokalområde. I hver af bankens seks regioner uddeles der priser til en samlet værdi af 50.000 kr. Selve prisuddelingen løber af stablen på bankens aktionærmøder, som næste gang afholdes i marts 2019.

”Den uvurderlige indsats, som massevis af lokale ildsjæle hver eneste dag yder, er med til at gøre det endnu bedre at bo og leve rundt omkring i Danmark. Disse ildsjæle fortjener at blive anerkendt og belønnet for deres store engagement, for vi ved, hvor afgørende deres indsats er for at holde gang i hjulene der, hvor de bor. Derfor er det hvert år en stor glæde for os at få lov til at uddele Andelskassepriserne og Sammen kan vi mere-priserne og derigennem få kendskab til den store aktivitet, der er i vores lokalområder,” siger Jan Pedersen, adm. direktør i Danske Andelskassers Bank.

Alle kan indstille kandidater til priserne
For at banken kan belønne de lokale ildsjæle, skal der indstilles gode forslag til kandidater.

Og det er her, borgerne i lokalområdet kommer i spil.

For alle er velkomne til at indstille en eller flere kandidater til priserne, og der er ingen særlige krav til, hvem man kan indstille – altså udover at kandidaterne skal have gjort en særlig indsats for og i deres lokalområde.

Andelskasseprisen og Sammen kan vi mere-priserne
Der uddeles hvert år to forskellige typer priser i hver af bankens seks regioner:

• Andelskasseprisen, som tildeles en person eller et par som anderkendelse af en særlig indsats for et af regionens lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige område. Vinderen får et kontant beløb på 5.000 kr.

• Tre ”Sammen kan vi mere”-priser på hver 15.000 kr. Priserne går til foreninger, grupper eller virksomheder, der gør en særlig indsats inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige område.

Kandidater kan indstilles frem til nytår
Man indstiller sine kandidater til Andelskasse- og Sammen kan vi mere-priserne via Andelskassens hjemmeside www.andelskassen.dk.

Sidste frist for indstilling af kandidater er mandag den 31. december 2018.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Tine Martlev Pallesen, kommunikationschef i Danske Andelskassers Bank A/S, tlf. 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Andelskassepris-penge er gået til øget markedsføring overfor turister og aktiviteter for ensomme unge21.12.2018 13:52Pressemeddelelse

Når Andelskassen til marts 2019 afholder sine årlige aktionærmøder, uddeler banken for fjerde gang Andelskassepriser og Sammen kan vi mere-priser for i alt 300.000 kr. Priserne går til enkeltpersoner, grupper, foreninger eller virksomheder, der gør en vigtig forskel i deres lokalsamfund. I 2018 var Hertugbyens Udviklingsforum og Ventilen Sønderborg blandt prismodtagerne. Her fortæller de, hvad de har brugt pengene til.

Martin Outzen ansat som ny kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus7.12.2018 09:09Pressemeddelelse

25-årige Martin Outzen er pr. 1. oktober ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Aarhus. Han kommer fra en stilling som kunderådgiver i Andelskassen i Sønderborg, hvor han har været i knap 5 år. Martin bor i Aarhus, hvor en stor del af hans fritid går med at være fodbolddommer i 2. division. Derudover bliver fritiden brugt på venner, familie og squash. ”Beslutningen om at rykke teltpælene op og flytte fra Sønderborg til Aarhus var let, for der lå en fantastisk spændende udfordring og ventede på mig i Aarhus filial, som jeg ikke kunne sige nej til. Det er en filial, som har en klar målsætning om, at den skal vokse og blive langt mere synlig i Aarhus, og jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes, da både fagligheden, humøret og stemningen altid er helt i top blandt medarbejderne, og det er selvfølgelig også noget, vores kunder lægger mærke til og kan lide. Jeg er glad for at være blevet en del af holdet i Aarhus og den spændende rejse, vi sammen skal ud på”, siger Martin Outzen. Fr

Danske Andelskassers Bank: Resultat for Q3 2018 langt bedre end sidste år21.11.2018 13:15Pressemeddelelse

Danske Andelskassers Bank A/S har netop offentliggjort regnskabet for 1.-3. kvartal 2018. Igen kan banken præsentere et flot resultat, denne gang på 106,1 mio. kr., hvilket er hele 45 % bedre end i samme periode sidste år. Færre nedskrivninger og en stigning i bankens netto rente- og gebyrindtægter er de primære årsager til det gode resultat, som banken betegner som ’tilfredsstillende’.