ALIVE valgt som Hospitality partner for Tour De France i Danmark

Den danske eventvirksomhed ALIVE A/S er valgt som national Hospitality partner af Grand Départ Copenhagen Denmark, når Tour De France i 2021 kommer til Danmark.

A.S.O. (Amaury Sport Organisation) og Grand Départ Copenhagen Denmark har valgt ALIVE A/S som national operatør for VIP hospitality i Danmark under Tour De France, når verdens største cykelløb kommer til landet den 2., 3. og 4. juli i 2021. Som hospitality partner vil ALIVE bl.a. tilbyde unikke oplevelser og events i start-og målbyerne under Tour de France.

Vi er glade for at have indgået aftale med eventvirksomheden ALIVE, der bliver national og ansvarlig operatør for hospitality i forbindelse med Tour De France-etaperne den 2., 3. og 4. juli 2021.” siger Alex Pedersen, direktør for Grand Départ Copenhagen Denmark.

Vi og A.S.O. er samtidig yderst tilfredse med at have fået en aftale på plads, hvor A.S.O. pga. logistikken har lagt vægt på at lave en aftale med én partner, der kan løfte opgaven på tværs af alle byer. Og det har vi fået med ALIVE,” siger han.

Adm. direktør i ALIVE, Jesper Hartley, glæder sig ligeledes over aftalen og ser frem til de mange muligheder, som samarbejdet giver for at skabe unikke events for både virksomheder og cykelfans over hele Danmark.

I ALIVE er vi utroligt stolte over at indgå denne store aftale med de danske arrangører af Grand Départ, når Tour de France kommer til Danmark i 2021. Vi er et stærkt og meget erfarent team, og vi glæder os til at kunne tilbyde de danske virksomheder og cykelentusiaster løsninger på et internationalt niveau, både når det gælder hospitality og promotion- og kampagneaktivering,” siger han.

Udover at stå for hospitality har ALIVE fået rettighederne til at producere og konceptudvikle events under Grand Départ Copenhagen Denmark-brandet i 1 ½ år, fra marts 2020 til oktober 2021.

Til selve løbet skaber og udbyder vi VIP-områder i alle danske start- og målbyer. Derudover har A.S.O. givet os rettighederne til at lave skræddersyede events for virksomheder og etablere Grand Départ Business Club. Her tilbyder vi allerede fra marts i år networking og aktiviteter med eksklusivt indhold, der tager afsæt i touren og det gule univers,” slutter Jesper Hartley.

Hundrede tusinder af danskere ventes at følge de tre etaper langs de danske veje, så der vil være folkefest på tværs af landet. ALIVEs unikke VIP-oplevelser vil være et supplement til den generelle gratis adgang til hele løbet langs landeveje, mål- og startområder.

Grand Depart Copenhagen Denmark I/S som står for at afvikle og organisere Tour de France i Danmark, er forpligtet til at skabe gratis adgang for offentligheden på hele ruten, så der skabes gul folkefest fra start til slut.

VIP-hospitality

Salg af VIP-hospitality til selve løbet åbner i løbet af forsommeren og vil bl.a. ske på alive.dk/letour

Grand Départ Business Club

ALIVE A/S tilbyder fra marts 2020 til oktober 2021 mulighed for unikke erhvervs VIP-events med Grand Départ Business Club.

Direktør for Grand Départ Copenhagen Denmark
Alex Pedersen via presseansvarlig Simon Kærup
el1u@kk.dk

Adm. direktør i ALIVE A/S
Jesper Hartley
jesper@alive.dk

Om ALIVE A/S

ALIVE A/S er dansk en eventvirksomhed, der er ejet af medievirksomheden Aller Media A/S. ALIVE leverer full service event-løsninger og består af et stærkt team med en solid erfaring fra nogle af de absolut største events i Danmark. Se mere på alive.dk

Om Grand Départ Copenhagen Denmark

Onsdag den 20. februar 2019 stiftede gruppen bag det danske Tour-bud et nyt interessentskab, Grand Depart Copenhagen Denmark 2021 I/S, som står bag organiseringen af Grand Départ i Danmark.

Interessentskabet er stiftet med overborgmesteren i Københavns Kommune og Erhvervsministeriets departementschef Michael Dithmer som henholdsvis formand og næstformand. Bestyrelsen består desuden af borgmestrene for de fire deltagende byer samt kultur- og fritidsborgmesteren i Københavns Kommune.

Interessentskabets formål er at varetage den overordnede koordinering før, under og efter tour-projektet så effektivt som muligt og at bidrage til koordinering af sideaktiviteter, der gennemføres på lokalt og regionalt initiativ. Der er nedsat et projektsekretariat, som står for den daglige drift af interessentskabet. Alex Pedersen er direktør. Se mere på letourcph.dk