
Nyt digitalt skrabelod trækker kunder til de små virksomheder

Webkunder anno 2017 vil være aktive og underholdes. Det udfordrer små virksomheders marketingbudgetter, og ofte er det de store spillere, der løber med forbrugernes opmærksomhed. Men nu har det digitale skrabelod Scratcher set dagens lys, og det er med et primært formål: at generere flere kunder til de små og mellemstore butikker gennem underholdende online marketing. Bag Scratcher står den digitale iværksætter Henrik Lund. Han har 12 års erfaring fra detailhandlen – blandt andet som afdelingschef i Dansk Supermarked.
– Scratcher er virksomhedernes eget unikke digitale skrabelod, som vi kender det fra Quick skrabespillene. Der er fuld webstatistik bag alle aktiviteter, og det er nemt at sammensætte sjove konkurrencer for kunderne med et hav af forskellige præmier. Det er næsten kun fantasien, der sætter grænser, siger Henrik Lund, der bevidst har sat prisen på Scratcher så lavt, at alle typer virksomheder kan være med. Eller for eksempel involvere deres bureau, når skrabeloddet skal laves på scratcher.dk.
Vinhandler: Vores kunder er vilde med det
De første meldinger fra virksomheder, der har prøvet skrabeloddet, er særdeles positive. Vinbutikken Vin & Vin i Viborg har lavet sin egen konkurrence, hvor kunderne kunne vinde gaveæsker. Efter tre dage med et link til konkurrencen på butikkens Facebookside, der har cirka 6.100 likes, havde 3.100 forskellige kunder været inde og skrabe, og alle gevinster blev afhentet i samme uge. Derudover havde skrabeloddet genereret 40 webordrer, da Vin & Vin havde lagt en række trøstepræmier ind i spillet. Hver trøstepræmie udløste en rabat på webordrer.
– Vores kunder er vilde med det. De deler linket til konkurrencen med hinanden på Facebook og skriver om det. Det skaber trafik på butikkens hjemmeside og giver en masse webordrer. Kunder i dag vil aktiveres, og det gør Scratcher, siger indehaver Nikolaj Bo Jørgensen, der allerede har planlagt sin næste konkurrence for kunderne.
E-mærket potentiale
For at sikre juridisk og online sikkerhed for Scratchers erhvervskunder er Scratcher certificeret med e-mærket. Ekspert i webhandel hos e-mærket, partneransvarlig Finn Kristensen, forventer sig meget af det digitale skrabelod:
– Der er i dag 16-18.000 webshops i Danmark. De leder alle efter marketingstiltag, der kan skille dem ud fra konkurrenterne, men økonomien er begrænset, og de skal bruge penge på meget andet som SEO, fragt og logistik. Her vil Scratcher møde manges behov. Det er sjovt for kunderne, hurtigt at lave, koster ikke ret meget og kan bruges af alle typer virksomheder – eller deles af flere. Personligt har jeg ikke set noget lignende til små virksomheder før.
Kontakter
Martin Hagelskjær DamsgaardPressekontakt
Tlf:(+45) 61 66 72 89mda@epicent.dkBilleder


Links
Information om Scratcher
Scratcher er et digitalt skrabelod til små og mellemstore virksomheder, der kan bruge det som et sjovt og nyt element i deres markedsføring. Virksomhederne kan designe deres unikke skrabelod på https://scratcher.dk/ og selv bestemme alt vedrørende gevinster, logo, tekst og meget mere. Der følger fuld webstatistik med.
Følg pressemeddelelser fra Scratcher
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Scratcher
Red Barnet: Spil og leg kan være nøglen til at engagere mænd i nødhjælp4.12.2019 05:38:00 CET | Pressemeddelelse
Mænd er generelt uengagerede i indsamlingsorganisationer og udgør derfor et enormt uforløst potentiale. Red Barnet forsøgte en kampagne baseret på gamification og oplevede en markant tilgang af mænd.
Iværksættertrio når rekordvækst med digitale marketingspil24.10.2018 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en ny og styrket ejerkreds er det lykkes iværksætterne bag Scratcher at skabe vækst og forretning på virksomhedens koncept. Omsætningen er eksploderet, og Scratcher er nu aktiv på flere europæiske markeder.
Digitale spil hitter: Softwarevirksomhed rider på voksende marketingtrend14.5.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitale spil som aktiveringsværktøj er på grund af høje konverteringsrater gået fra at være gøgl til en prioriteret marketingsaktivitet. Softwareudvikler stiller gamification-platform til rådighed for marketingfolk og bureauer.
Sådan får din webshop en bid af julesalget – lad kunderne skrabe på nettet25.10.2017 08:12:16 CEST | Pressemeddelelse
I december købes der julegaver for 11,5 milliarder kroner. Konkurrencen om kundernes gunst er intens, men især webshops kan øge salget ved at lade kunderne lege med digitale julekalendere på nettet.
Digital kampagne gav eksplosion i antal nyhedsbrevmodtagere30.9.2017 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Modeportalen Trendday brugte et år på at få oparbejdet en database med 36.000 nyhedsbrevmodtagere. En digital skrabespilskampagne fra Scratcher gav på 14 dage 22.270 ekstra. De to unge ejere er målløse.