
Sådan får din webshop en bid af julesalget – lad kunderne skrabe på nettet

I december 2016 købte danskerne ifølge Søndagsavisen og YouGov julegaver for 11,5 milliarder kroner, og en stor del af salget skete i webshops. De sendte 15 til 20 procent flere pakker end i december 2015, kunne PostNord fortælle. På intet andet tidspunkt af året er der så gode muligheder for et mersalg som i december. Men hvad gør man som handlende med et beskedent marketingbudget for at få en bid af julesalget? Opskriften er: Brug en digital julekalender, som er sjov, aktiverer kunderne - og er ekstremt billig.
– Der sælges meget i december, og der er hård konkurrence om kunderne. For detailhandelen er det også en dyr måned, da markedsføringsbudgetterne skrues helt i vejret. Men sådan behøver det ikke at være, fortæller Henrik Lund, der med sin virksomhed Scratcher har sat sig for at hjælpe fortrinsvis små og mellemstore virksomheder med begrænsede budgetter til at få et forspring i konkurrencen.
Lok kunderne med leg og præmier
Han anbefaler dem at bruge en digital julekalender, der med leg og sjov aktiverer kunderne og får lokket dem ind i webshoppen eller den fysiske butik.
– En digital julekalender giver forbrugeren meget at komme efter, nemlig præmier, underholdning og rabatter. Og den giver de handlende masser af kunder, salg og nye abonnenter på butikkens nyhedsbrev, tilføjer Henrik Lund. Og han har noget at have påstanden i. Tøj-webshoppen Trendday fik for nylig på 14 dage over 22.000 nye abonnenter på en Scratcher-kampagne med digitale skrabelodder. Og fik som håbet og planlagt et flot salg af tasker.
Lykkehjul med instant win
Scratchers julekalender byder til forskel fra mange andre digitale spil på nettet på instant win, altså omgående gevinster. Man får også som spiller mulighed for at vinde ekstra lodder på et lykkehjul. Der er to gevinstchancer per dag og de, der deltager, får unikke tilbud og mulighed for at deltage i en hovedudtrækning juleaftensdag. For virksomhederne, der kører kampagnerne, er der også væsentlige fordele:
– December måned er simpelt hen perfekt til leadgenerering. Folk vil gerne spare lidt penge på julegaverne og deltager gerne i et spil for at få rabatter og gevinster. Til gengæld får virksomhederne værdifuld viden om deltagerne. Du kan spørge dem om deres favorit-pc, deres forsikringsselskab, deres bank, deres ønskerejsemål og så videre. Hver dag i de 24 dage, spillet kører, får deltagerne et spørgsmål. Du kommer godt rundt om kunderne på de 24 dage, slutter Henrik Lund, der allerede har solgt mange julekalendere. Scratcher har dog plads til flere og kører kampagne fra 15. oktober til 1. november. Opsætningen af spillet skal man ikke tænke på, det sørger Scratcher for.
Kontakter
Henrik Lund
Stifter, indehaver og CEO, Scratcher
(+45) 71 96 98 80
(+45) 71 99 97 71
henrik@scratcher.io
Billeder




Links
Information om Scratcher
Scratcher er en gamification-platform til små og mellemstore virksomheder og er et sjovt, nyt spilkampagne-element i markedsføringen. Med unikt designede kampagner kan de selv bestemme gevinster, logo og tekst. Fuld webstatistik medfølger. www.scratcher.io
Følg pressemeddelelser fra Scratcher
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Scratcher
Red Barnet: Spil og leg kan være nøglen til at engagere mænd i nødhjælp4.12.2019 05:38:00 CET | Pressemeddelelse
Mænd er generelt uengagerede i indsamlingsorganisationer og udgør derfor et enormt uforløst potentiale. Red Barnet forsøgte en kampagne baseret på gamification og oplevede en markant tilgang af mænd.
Iværksættertrio når rekordvækst med digitale marketingspil24.10.2018 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en ny og styrket ejerkreds er det lykkes iværksætterne bag Scratcher at skabe vækst og forretning på virksomhedens koncept. Omsætningen er eksploderet, og Scratcher er nu aktiv på flere europæiske markeder.
Digitale spil hitter: Softwarevirksomhed rider på voksende marketingtrend14.5.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitale spil som aktiveringsværktøj er på grund af høje konverteringsrater gået fra at være gøgl til en prioriteret marketingsaktivitet. Softwareudvikler stiller gamification-platform til rådighed for marketingfolk og bureauer.
Digital kampagne gav eksplosion i antal nyhedsbrevmodtagere30.9.2017 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Modeportalen Trendday brugte et år på at få oparbejdet en database med 36.000 nyhedsbrevmodtagere. En digital skrabespilskampagne fra Scratcher gav på 14 dage 22.270 ekstra. De to unge ejere er målløse.
Digitalt skrabespil gav ostebutik 1721 nye abonnenter på nyhedsbrev5.8.2017 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Britt Hendriksen, der har detailforretningen Frøken Ost, fik med en investering på kun 5000 kroner ikke færre end 1721 nye abonnenter på sit nyhedsbrev på en uge. Et Scratcher-skrabespil gjorde forskellen.