Digital kampagne gav eksplosion i antal nyhedsbrevmodtagere
For webshops er antallet af abonnenter på nyhedsbrevet vigtige for succesen. Sender man et godt tilbud til 100.000 læsere, får man alt andet lige et 20 gange større salg, end hvis man kun har 5000 abonnenter. For modeportalen Trenddayvar det derfor en øjenåbner, at de med en digital skrabespilskampagne fra Scratcherpå 14 dage kunne få 22.270 nye abonnenter med en lille investering. De havde selv brugt over et år på at komme op på 36.000.
– Det blev en kæmpesucces. Vi fik øget vores kendskabsgrad, vi fik masser af hype og nye kunder - og vi fik ekstra omsætning. Det har været virkelig godt, fortæller en næsten målløs Kasper Bondegaard Pedersen, der i 2015 som 22-årig stiftede Trendday sammen med 20-årige Camilla Krøyer, der står for design. Deres unge firma er i dag på vej mod en omsætning på 10 millioner kroner i 2017. De mange nye kunder vil skubbe ekstra til den udvikling.
Sådan gjorde de
Skrabespilskampagnen, der blev gennemført i samarbejde med Trenddays marketingbureau Ackermann Kommunikation, fik sin egen platform i form af en hjemmeside i samme design som Trendday, og både firmaets nyhedsbrev, Instagram-profil og Facebook-side blev brugt som affyringsramper. I kampagnen blev der lagt vægt på at få de nuværende kunder til at sende invitationen til spillet videre til andre. Og det lykkedes. Der kom 60.000 besøgende på konkurrencesiden, og de kastede sig ivrigt ind i skrabespilskampen om de 25.000 præmier.
– De tre hovedpræmier var et gavekort på 1000 kroner og to kjoler, mens de 24.997 trøstepræmier var rabatkuponer med 40 procents rabat på en bestemt taske. Da de første 50-60 stykker var solgt, havde vi ikke flere af den model, og vi måtte smide en anden taske af eget label på, forklarer Kasper Bondegaard Pedersen med et smil. Netop det med Camillas design har været en stor fordel for Trendday. Det giver eksklusivitet og gør, at Trendday ikke pludselig oplever at mangle varer, som det sker med fremmede mærkevarer. I august var 70 procent af salget egne designs.
Personificerede e-mails
Indehaver Casper Ackermann fra Ackermann Kommunikation tager hatten af for Scratchers resultater:
– Scratcher er et godt værktøj til at høste e-mailadresser med, det giver brugeren noget sjov, og det giver massiv værdi for forretningen. Der findes mange værktøjer til at høste e-mailadresser med, men med Scratcher får man de rigtige, relevante tilmeldinger. Man får både mange og gode abonnenter, forklarer han.
Ackermann Kommunikations rolle var blandt andet at bearbejde de indhøstede e-mails og at sætte et system op, så vinderne af trøstepræmierne blev mindet om, at deres gavekort snart udløb. Og ved hjælp af en særlig software kan hver enkelt nyhedsbrevmodtager for fremtiden få skræddersyede tilbud. Softwaren finder personens køb og interesser, for eksempel kjoler og sko, og systemet sørger for, at denne person får et passende specialtilbud.
Kontakter
Kasper Bondegaard Pedersen
Stifter og medindehaver, Trendday.dk
+45 27 62 68 81
kasper@trendday.dk
Camilla Krøyer
Stifter og medindehaver, Trendday.dk
+45 29 80 99 89
camilla@trendday.dk
Henrik Lund
Stifter, indehaver og CEO, Scratcher
(+45) 71 96 98 80
(+45) 71 99 97 71
henrik@scratcher.io
Casper Ackerman
Indehaver, Ackermann Kommunikation
(+45) 56 65 83 43
casper@ackermannkommunikation.dk
Billeder
Links
Information om Scratcher
Scratcher er en gamification-platform til små og mellemstore virksomheder og er et sjovt, nyt spilkampagne-element i markedsføringen. Med unikt designede kampagner kan de selv bestemme gevinster, logo og tekst. Fuld webstatistik medfølger. www.scratcher.io
Følg pressemeddelelser fra Scratcher
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Scratcher
Red Barnet: Spil og leg kan være nøglen til at engagere mænd i nødhjælp4.12.2019 05:38:00 CET | Pressemeddelelse
Mænd er generelt uengagerede i indsamlingsorganisationer og udgør derfor et enormt uforløst potentiale. Red Barnet forsøgte en kampagne baseret på gamification og oplevede en markant tilgang af mænd.
Iværksættertrio når rekordvækst med digitale marketingspil24.10.2018 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en ny og styrket ejerkreds er det lykkes iværksætterne bag Scratcher at skabe vækst og forretning på virksomhedens koncept. Omsætningen er eksploderet, og Scratcher er nu aktiv på flere europæiske markeder.
Digitale spil hitter: Softwarevirksomhed rider på voksende marketingtrend14.5.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitale spil som aktiveringsværktøj er på grund af høje konverteringsrater gået fra at være gøgl til en prioriteret marketingsaktivitet. Softwareudvikler stiller gamification-platform til rådighed for marketingfolk og bureauer.
Sådan får din webshop en bid af julesalget – lad kunderne skrabe på nettet25.10.2017 08:12:16 CEST | Pressemeddelelse
I december købes der julegaver for 11,5 milliarder kroner. Konkurrencen om kundernes gunst er intens, men især webshops kan øge salget ved at lade kunderne lege med digitale julekalendere på nettet.
Digitalt skrabespil gav ostebutik 1721 nye abonnenter på nyhedsbrev5.8.2017 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Britt Hendriksen, der har detailforretningen Frøken Ost, fik med en investering på kun 5000 kroner ikke færre end 1721 nye abonnenter på sit nyhedsbrev på en uge. Et Scratcher-skrabespil gjorde forskellen.