Ritzaus Bureau

Ritzau indtager bestyrelsesplads i international presse- og teleorganisation

Ritzau sikrer sig indflydelse på, hvordan morgendagens nyhedsindustri med fordel anvender ny teknologi.

Ritzaus direktør for IT og medieservice, Bo Ejlerskov, er indtrådt i bestyrelsen for International Press and Telecommunications Council (IPTC). Det skete på IPTCs generalforsamling i New York i sidste uge.

-Vi er naturligvis stolte og glade på både Bo Ejlerskov og Ritzaus vegne over valget af Bo til bestyrelsen for IPTC, siger Lars Vesterløkke, direktør i Ritzau Bureau A/S. - Vi ser udnævnelsen af Bo Ejlerskov som et klart tegn på vores styrke som nyhedsbureau - også uden for landets grænser.

IPTC er en organisation bestående af medlemmer fra den internationale presse og nyhedsbureauer, som blev oprettet i 1965. Organisationen definerer metadata-sæt samt udvikler og vedligeholder tekniske standarder til forbedring af nyhedsformidling og rettighedsstyring. Medlemmerne har derfor stor indflydelse på, hvordan nyhedsorganisationer verden over udveksler nyhedsstof.

IPTC tæller i øjeblikket flere end 60 medlemmer indenfor virksomheder, organisationer og foreninger fra nyhedsindustrien fra alle kontinenter undtagen Sydamerika.

Ritzau har været medlem af IPTC siden 2000.

Tiltrædelsen sker på vegne af Ritzaus Bureau A/S, som er associeret medlem af IPTC.

For mere information kontakt:
Bo Ejlerskov, Direktør for IT og medieservice, Ritzaus Bureau A/S, email: ejlerskov@ritzau.dk, telefon 20276741

Information om Ritzaus Bureau

Ritzaus Bureau