Royal Unibrew udpeger ny dansk landechef
Royal Unibrew Group har i dag annonceret, at Louise Palsten bliver ny General Manager for Royal Unibrew Danmark. Louise tiltræder stillingen den 2. april 2024.

Louise Palsten kommer senest fra en stilling som VP Commercial Excellence i svenske Essity med ansvaret for EMEA-regionen. Forinden har hun været ansvarlig for Essitys nordiske markeder i rollen som Customer Marketing Director og har derudover haft det kommercielle ansvar for Essitys danske marked i rollen som Commercial Director. I løbet af sin karriere har hun opbygget stor kommerciel erfaring inden for Fast Moving Consumer Goods (FMCG) fra diverse ledelsesposter og har beskæftiget sig med de nordiske markeder, herunder i særdeleshed det danske marked, i sammenlagt 20 år. Hun har de seneste syv år bevaret kontakten til det danske marked gennem en bestyrelsespost i brancheforeningen MLDK og bringer desuden god erfaring fra drikkevarebranchen.
CEO i Royal Unibrew Group Lars Jensen glæder sig over udnævnelsen af Louise Palsten som General Manager for Royal Unibrew Danmark: ”Det glæder mig at byde Louise velkommen til Royal Unibrew. Hendes imponerende kommercielle baggrund og omfattende erfaring inden for FMCG gør hende til en betydningsfuld ressource. Vi er sikre på, at Louise er den helt rette til at drive den videre udvikling af vores danske forretning og realisere vores strategiske mål,” lyder det fra Lars Jensen.
Louise Palsten ser frem til at blive en del af Royal Unibrew: ”Jeg ser frem til at blive en del af Royal Unibrew og til at møde kollegaer, kunder og samarbejdspartnere. Jeg glæder mig til at bidrage til Royal Unibrews imponerende udvikling, stærke værdier og engagerende strategi med stor vægt på bæredygtighed, hvilket er et vigtigt aspekt for mig,” udtaler Louise Palsten.
Nøgleord
Kontakter
Michelle HindkjærPR & Communications Manager
press@royalunibrew.comBilleder

Om Royal Unibrew
Hos Royal Unibrew forener vi mennesker gennem smag, fællesskab og oplevelser. Som en af Nordens førende producenter af drikkevarer skaber vi alt fra ikoniske ølmærker og forfriskende sodavand til naturlige mineralvand og læskende energidrikke.
Følg pressemeddelelser fra Royal Unibrew A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Royal Unibrew A/S
Blå Thor revet væk på ny festival: Randers tørstede efter BLÅ SOL11.6.2025 09:54:27 CEST | Pressemeddelelse
Der blev skålet, sunget, krammet og smilet i solen, da Randers 7. juni for første gang dannede ramme om den nye festival BLÅ SOL. Og én ting stod hurtigt klart: Randrusianerne elsker deres by – og de elsker deres øl. Den lokale helt, Blå Thor, blev nemlig revet væk, da tørsten viste sig at være både stor og stolt.
Danskerne holdt de hidtil vildeste alkoholfrie fester i 202429.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dansk ”hygge” er i stor stil forbundet med øl, vin og spiritus. Det er fortsat tilfældet, men sidste år blev der holdt flere alkoholfrie fester end nogensinde før. Ifølge Bryggeriforeningen fandt hele 9 millioner liter alkoholfri øl fra medlemmerne af foreningen sidste år vej til danskernes ganer, og det er 10% mere end i 2023. Dermed er salget af alkoholfrit øl mere end firedoblet de seneste ti år. Udviklingen har gjort alkoholfrit øl og gastrosaft til et strategisk fokusområde for landets næststørste bryggeri Royal Unibrew, der fra i år satser endnu mere på kategorien.
Overvældende stor succes for cirkulære krus på Smukfest29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Royal Unibrew introducerede før sommeren en ny type cirkulære krus, der kræver, at koncertgæsterne efter hver øl eller sodavand returnerer krusene i baren. Herefter bliver materialet omdannet og genanvendt til nye krus. Nu har Smukfest i lighed med 36 andre events testet krusene, og selvom der på forhånd var sat et ambitiøst mål om at nå en returneringsprocent på 75 procent, har en dugfrisk opgørelse fra Smukfest netop vist, at det er lykkedes at indsamle hele 95 procent af de over en million krus, der var i cirkulation på festivalen.
Royal Unibrew klar med cirkulære koncertkrus til sommerens festivaler26.6.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Smukfest og flere af sommerens øvrige festivaler og koncertbegivenheder giver Royal Unibrew mulighed for at teste over tre millioner af en ny type cirkulære krus, der er udviklet i samarbejde med den danske emballagevirksomhed Faerch. Royal Unibrew anvender i forvejen de vidt udbredte vaskbare krus i en række koncertsammenhænge, men de giver ofte udfordringer undervejs i genbrugsprocessen. Derfor vil Royal Unibrew nu teste, om de danske koncertgængere er klar til en lille adfærdsændring, der følger med de nye cirkulære krus, hvor materialet omdannes og genanvendes til nye krus.
Science Based Targets initiative (SBTi) godkender Royal Unibrews net-zero og FLAG klimamål21.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Royal Unibrew Group har fået godkendt sine net-zero klimamål for 2040 af det internationale klimainitiativ Science Based Targets initiative (SBTi). Derudover har drikkevarevirksomheden fået godkendt sine FLAG (Forest, Land and Agriculture) mål, hvilket sikrer en placering blandt de første aktører i den globale drikkevareindustri, som modtager officiel godkendelse af FLAG målsætninger fra SBTi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum