Royal Unibrew A/S

Blå Thor revet væk på ny festival: Randers tørstede efter BLÅ SOL

Del

Der blev skålet, sunget, krammet og smilet i solen, da Randers 7. juni for første gang dannede ramme om den nye festival BLÅ SOL. Og én ting stod hurtigt klart: Randrusianerne elsker deres by – og de elsker deres øl. Den lokale helt, Blå Thor, blev nemlig revet væk, da tørsten viste sig at være både stor og stolt.

Hugorm koncert på BLÅ SOL festival
Hugorm koncert på BLÅ SOL festival Mads Thor Knudsen, Thorfoto

En folkefest fra hjertet af Kronjylland

Trods nøje planlægning og erfaringstal fra andre festivaler, viste gæsterne til BLÅ SOL sig både mere talstærke og mere feststemte end forventet. Faktisk blev der drukket over 50 % flere øl pr. gæst sammenlignet med gennemsnittet fra andre danske festivaler. Det betød, at Blå Thor – den lokale Randersfavorit, blev udsolgt før tid.

"Selvfølgelig er vi ærgerlige over, at vi ikke kunne skænke Blå Thor under hele festivalen," udtaler Christian Lund-Martorell, Marketing Manager fra Royal Unibrew. "Men når vi ser på tallene, er vi samtidig både stolte og taknemmelige. At en lokal øl kan skabe så stor begejstring på en nystartet festival, siger noget om både stoltheden i Randers og styrken i fællesskabet," siger Christian Lund-Martorell og fortsætter: ”Det er for os den største kompliment, vi kan få. Vi tager det både som et klart skulderklap fra randrusianerne – men også som en lærestreg, vi tager med videre til næste år."

BLÅ SOL overgik alle forventninger

Festivalarrangørerne blev også positivt overraskede over den enorme opbakning.

"Det her var ikke bare en festival – det var en kærlighedserklæring til Randers. Vi har følt den lokale opbakning hele vejen, og det gør os både rørte og stolte," siger Trine Johst Wammen, der er barkoordinator for BLÅ SOL. "At folk kom i så stort antal, og at de sidste Blå Thor blev kørt ud på pladsen allerede klokken 13.00 viser bare, hvor stærkt fællesskabet er her i Kronjylland. Når Randers rykker sammen, så sker der noget helt særligt. Vi havde heldigvis masser af klassisk Thor Pilsner, så tørsten blev slukket – men vi har lært, at vi aldrig skal undervurdere Randers’ kærlighed til Blå Thor."

Et klart signal – og en klar lektie

Blå Thor og BLÅ SOL har med festivalens succes skabt en stærk alliance mellem by, øl og oplevelse. Organisatorerne bag festivalen og bryggeriet er allerede i gang med at planlægge næste års festival, og én ting er sikkert: Der bliver bestilt mere Blå Thor.

"Næste år lover vi, at hanerne vil flyde med Blå Thor. Det er en fest, vi brygger videre på," siger Trine Johst Vammen med et smil. 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Hugorm koncert på BLÅ SOL festival
Hugorm koncert på BLÅ SOL festival
Mads Thor Knudsen, Thorfoto
Download

Om Royal Unibrew

Hos Royal Unibrew forener vi mennesker gennem smag, fællesskab og oplevelser. Som en af Nordens førende producenter af drikkevarer skaber vi alt fra ikoniske ølmærker og forfriskende sodavand til naturlige mineralvand og læskende energidrikke.

Følg pressemeddelelser fra Royal Unibrew A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Royal Unibrew A/S

Brøndby IF og Royal Unibrew indgår historisk partnerskab9.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Brøndby IF og Royal Unibrew indgår det til dato største og mest omfangsrige partnerskab indenfor drikkevarekategorien i klubbens historie. Aftalen med den traditionsrige danske bryggeri- og drikkevarekoncern gør Royal Unibrew til Official Beverage Partner for Brøndby IF og betyder, at der fra 2026 vil løbe Faxe Kondi, Pepsi Max, Royal- og Anarkist-øl og andre velkendte produkter fra Royal Unibrews store portefølje gennem hanerne i både boder og VIP-lounges på Brøndby Stadion. Faxe Kondi bliver det primære brand i aktiveringen af partnerskabet, der går på tværs af hele klubben – fra Superliga-holdet til Brøndby Women og Brøndby Masterclass.

Danskerne holdt de hidtil vildeste alkoholfrie fester i 202429.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Dansk ”hygge” er i stor stil forbundet med øl, vin og spiritus. Det er fortsat tilfældet, men sidste år blev der holdt flere alkoholfrie fester end nogensinde før. Ifølge Bryggeriforeningen fandt hele 9 millioner liter alkoholfri øl fra medlemmerne af foreningen sidste år vej til danskernes ganer, og det er 10% mere end i 2023. Dermed er salget af alkoholfrit øl mere end firedoblet de seneste ti år. Udviklingen har gjort alkoholfrit øl og gastrosaft til et strategisk fokusområde for landets næststørste bryggeri Royal Unibrew, der fra i år satser endnu mere på kategorien.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye