Ny rådgiver i Andelskassen i Horsens: En god relation er det vigtigste

Merete Dalgaard er ansat som kunderådgiver i Andelskassen i Horsens. Hun kommer med solid erfaring og skal være med til at opbygge Andelskassens nye rådgivningscenter i Horsens.

Merete Dalgaard er ansat som kunderådgiver i Andelskassens nyåbnede rådgivningscenter i Horsens

Merete Dalgaard har de sidste seks år arbejdet i Spar Nord i Kolding, og inden da var hun ansat 10 år i Sydbank. Det er derfor en erfaren kvinde, der netop er blevet en del af Andelskassens nye rådgivningscenter i Horsens, der som en start – ud over Merete – består af centerdirektør Malene Marnow Glyngø og kunderådgiver Dorthe Andersen.

Stærkt team af kolleger

Med skiftet til Andelskassen glæder Merete sig til at være med til at bygge en afdeling op fra bunden i samarbejde med gode kolleger.

”Jeg har tidligere arbejdet sammen med Malene og Dorthe, og vi kender hinanden rigtig godt. Jeg glæder mig til at udbrede Andelskassen i Horsens og være med til at bygge noget op fra bunden sammen med dem. Horsens er tæt på, hvor jeg bor og en dejlig by, som rummer mange forskelligheder på en god måde,” siger Merete.

En god relation er en tryg relation

Andelskassen er en relationsbank, hvor fokus er at rådgive bankens vigtigste relationer – kunderne – der hvor de er i deres liv. For Merete stemmer Andelskassens værdier godt overens med hendes egne, og det præger også hendes rådgivning af kunderne.

”Som rådgiver er det vigtigt for mig, at jeg har en god relation med kunderne, og at vi har en ærlig, ligefrem og tryg dialog, så jeg kan hjælpe med at komme i mål med kundernes drømme. Jeg kan godt lide at præsentere flere muligheder for kunderne, så de har noget at vælge imellem, og jo bedre jeg er til at forklare tingene, jo bedre kan de træffe et valg ud fra et oplyst grundlag,” fortæller Merete.

Merete er oprindelig uddannet korrespondent i spansk og engelsk og har siden uddannet sig til bankrådgiver. Den sproglige uddannelse kommer hende ofte til gavn, når hun har udenlandske kunder. Med over 16 års erfaring ved Merete, hvad hun taler om, og hun er meget bevidst om det store ansvar, hun som rådgiver sidder med over for kunderne. For det er en stor tillidserklæring at blive rådgivet af andre om ens økonomi.

Merete bor privat i Løsning. Hun har to voksne børn på 25 og 30 år. I fritiden er hun de fleste af ugens dage at finde i badmintonhallen, hvor hun spiller turnering med holdet, eller på padelbanen, hvor hun mødes med venner til en god gang motionspadel.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.