Gorm Wisweh hylder professorens grønne grød i ny kogebog

Gorm Wiswehs kogebog Grøn grød tager udgangspunkt i professor Oluf Borbye Pedersens revolutionerende grønne grød, der har ført til en ægte livsstilsændring for kokken. For at få endnu flere til at elske den grønne grød, har Gorm Wisweh udviklet en række opskrifter, så man kan få lidt variation i sine sunde vaner.

Gorm Wisweh spiser selv professorens grønne grød og nyder det. I kogebogen "Grøn grød" kommer han med sin bud på variationer af den sunde grød, så den gode vane ikke bliver triviel. ©David Bering / Montgomery ©David Bering / Montgomery

Professorens grønne grøde har allerede vundet manges hjerter og gavnet manges mave-tarm-system. Denne grød, bestående af omkring 500 gram råt grønt blendet til en morgenmadsgrød, er ikke blot en kulinarisk nydelse, men også et kraftfuldt skridt mod en sundere livsstil.

Gorm Wisweh, ophavsmanden til Gorms Pizza og kendt fra mange populære tv-udsendelser, er inspireret af professor Pedersens forskning i tarmene og deres forbindelse til vores overordnede velvære, og han deler her sin personlige rejse mod sundhed og balance. Denne bog er ikke kun en hyldest til Pedersens forskning, men også et praktisk værktøj for dem, der gerne vil i gang med den grønne grød – eller måske savner lidt nye smagsvarianter. Den indeholder kreative og velsmagende variationer af den oprindelige grønne grød, er designet til at bekæmpe madspild og tilføre variation i hverdagen.

Her er ikke blot 30 forskellige opskrifter på den grønne grød; bogen er også en guide til selvomsorg og velvære. Den grønne grød har allerede vist sig at have betydelige fordele, herunder vægttab, bedre livskvalitet og større sundhed. Denne tilgang er ikke kun en kostændring, men en livsstilsændring, der har bevist sit værd for mange.

Gorm Wisweh inviterer alle til at udforske de mange muligheder, der findes i den sunde grønne grød. Han deler rundhåndet ud af sin tips og tricks til at gøre det hele nemt og overskueligt, så dagen kan få en god begyndelse. Grøn grød er kogebogen til alle, der gerne vil gøre noget godt for deres tarmsystem, mens de spiser en lækker og nærende morgenmad.

Titel: Grøn grød
Forfatter: Gorm Wisweh
Udgivelsesdato: 6. december 2023

Forsiden til kogebogen "Grøn grød"

Om Turbine Forlaget

Edith Södergrans samlede digte i ny gendigtning ved Ursula Andkjær Olsen1.5.2024 11:47:00 CEST | Pressemeddelelse

I sit korte liv, der var præget af sygdom, nåede Edith Södergran at skrive et af de største og mest holdbare forfatterskaber i Nordens litteraturhistorie. Et forfatterskab, som i disse år kun stiger i popularitet i takt med, at nye generationer af læsere opdager hendes digte, deres sproglige ekvilibrisme og den relevans for vores tid, der stadig lever i dem. Med Samlede digte foreligger nu Edith Södergrans digte i en komplet gendigtning ved Ursula Andkjær Olsen.