
Digitalt skrabespil gav ostebutik 1721 nye abonnenter på nyhedsbrev

De fleste ejere af detailforretninger kender det alt for godt: De hælder penge i annoncer i trykte medier, foldere, søgeordskampagner, radiospots eller sågar tv-reklamer uden at få konkrete resultater ud af det bortset fra øget kendskab i en kort periode. Så Britt Hendriksen, der ejer og driver detailforretningen Frøken Ost i Viborg, var særdeles tilfreds, da hun efter kun en uge havde fået 1721 nye abonnenter på sit nyhedsbrev med en investering på kun 5000 kroner plus præmier. Med i de 5000 kroner var også 500 kroner til Facebook-annoncering, der sparkede kampagnen i gang. Resultatet blev skabt af en skrabespilskampagne fra danske Scratcher. I alt besøgte 6454 personer siden med skrabespillet i den uge i juni, hvor kampagnen var aktiv, og heraf blev hele 26,6 procent altså konverteret til nye abonnenter.
– Min mand havde prøvet det i sin vinbutik, og han fik mig overtalt til også at prøve en Scratcher-kampagne. Og jeg synes, det har været rigtigt fint. Jeg er meget tilfreds. Jeg skulle bare finde på præmier, resten klarede Scratcher, fortæller Britt Hendriksen, indehaver af Frøken Ost.
Præmier får folk ind i butikken
Hovedpræmien i skrabelodskampagnen var en lækker tapasplatte inklusive vin. Desuden var der 10 gavekort på den mest populære ost i butikken. En væsentlig sidegevinst ved at gøre brug af skrabespilskonkurrencen fra Scratcher var trøstepræmier i form af rabatkoder, som fik 17 vindere til at besøge ostebutikken for at indløse deres gevinst. Den lød på 10 procent rabat på den mest populære ost i butikken. Én fejl begår Britt Hendriksen ikke, hvis hun prøver igen: Nogle af vinderne var fra Sjælland, og der var ikke taget forbehold for, at de selv skulle hente ”rabatosten”. Og at sende den er umuligt.
100 procent målretning på Facebook
Her og nu-fordelene ved en Scratcher-skrabespilskonkurrence toppes imidlertid af en efterfølgende fordel. De mange e-mailadresser, i dette tilfælde 1721, kan benyttes til yderligere markedsføring.
– Man kan importere de 1721 nye kontakter ind i Facebooks annoncemodul, så man kan køre sin annoncering 100 procent målrettet mod den gruppe, fortæller skaberen af spillet, Henrik Lund fra Scratcher.
Scratcher kører for tiden kampagne for detailbranchen, oplyser firmaet.
Kontakter
Henrik Lund
Stifter, indehaver og CEO,
(+45) 71 96 98 80
(+45) 71 99 97 71
henrik@scratcher.dk
Billeder



Vedhæftede filer
Links
Information om Scratcher
Scratcher er et digitalt skrabelod til små og mellemstore virksomheder, der kan bruge det som et sjovt og nyt element i deres markedsføring. Virksomhederne kan designe deres unikke skrabelod på https://scratcher.dk/ og selv bestemme alt vedrørende gevinster, logo, tekst og meget mere. Der følger fuld webstatistik med.
Følg pressemeddelelser fra Scratcher
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Scratcher
Red Barnet: Spil og leg kan være nøglen til at engagere mænd i nødhjælp4.12.2019 05:38:00 CET | Pressemeddelelse
Mænd er generelt uengagerede i indsamlingsorganisationer og udgør derfor et enormt uforløst potentiale. Red Barnet forsøgte en kampagne baseret på gamification og oplevede en markant tilgang af mænd.
Iværksættertrio når rekordvækst med digitale marketingspil24.10.2018 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en ny og styrket ejerkreds er det lykkes iværksætterne bag Scratcher at skabe vækst og forretning på virksomhedens koncept. Omsætningen er eksploderet, og Scratcher er nu aktiv på flere europæiske markeder.
Digitale spil hitter: Softwarevirksomhed rider på voksende marketingtrend14.5.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitale spil som aktiveringsværktøj er på grund af høje konverteringsrater gået fra at være gøgl til en prioriteret marketingsaktivitet. Softwareudvikler stiller gamification-platform til rådighed for marketingfolk og bureauer.
Sådan får din webshop en bid af julesalget – lad kunderne skrabe på nettet25.10.2017 08:12:16 CEST | Pressemeddelelse
I december købes der julegaver for 11,5 milliarder kroner. Konkurrencen om kundernes gunst er intens, men især webshops kan øge salget ved at lade kunderne lege med digitale julekalendere på nettet.
Digital kampagne gav eksplosion i antal nyhedsbrevmodtagere30.9.2017 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Modeportalen Trendday brugte et år på at få oparbejdet en database med 36.000 nyhedsbrevmodtagere. En digital skrabespilskampagne fra Scratcher gav på 14 dage 22.270 ekstra. De to unge ejere er målløse.