
Digitalt skrabespil høster 34 procent i konvertering

En konverteringsrate på 34 procent på en kampagne. Det lyder for mange i marketingbranchen som en feberfantasi. Men for den nordiske grilldistributør Cobb var det tallet, der stod og blinkede efter kun fem døgns kampagne med et digitalt skrabespil fra danske Scratcher, hvor afslappende leg og underholdning er det bærende element.
8.616 personer var inde at tjekke skrabespilskampagnen, og ikke færre end 2.927 personer eller 34 procent af målgruppen havde i løbet af de første 60 timer deltaget i konkurrencen og var nu registreret som modtagere af firmaets nyhedsbrev.
– Jeg er super tilfreds med resultaterne. Og jeg vil gå så vidt som at sige, at jeg er en kende overrasket over, hvor effektiv skrabekampagnen har være. Og så var det meget nemt. Scratcher satte kampagnen op med vores logo og det hele, siger Lars Thejl, salgs- og eksportchef hos Cobb Scandinavia.
Præmier tænkt ind i markedsføringen
Inden skrabespillet var gået i gang, blev præmierne tænkt ind som en del af markedsføringen. Præmierne kom fra egne hylder i form af en Cobb-grill, blandt andet. Og blandt dem, der fik en trøstepræmie i form af en rabatkupon med ret til 20 procent rabat, havde otte spilleglade deltagere brugt koden på kuponen og købt et eller flere Cobb-produkter.
Fik lanceret ny pizzasten
Et af de produkter, som Cobb fik solgt en del af efterfølgende i webbutikken, var en ny pizzasten, som meget gerne skal ”op at flyve” her til grillsæsonen. Cobb havde ikke nået at få den med i de store byggemarkedskæders kataloger, så den ekstragevinst ved Scratcher-kampagnen var meget kærkommen. Det betyder også, at Cobb nu kan fortælle kæderne, at stenen er populær og efterspurgt, forklarer Lars Thejl. Cobbs egen webbutik skal nemlig ikke være en konkurrent til detailkæderne, men mere et udstillings- og inspirationsvindue med mulighed for at bestille ekstraudstyr.
Lars Thejl vil nu gennemføre en lignende kampagne i Schweiz, hvor Cobb Scandinavia via et samarbejde med Coop Schweiz er i gang med at penetrere markedet for bærbare friluftsgrill.
– Inden vi lavede aftalen med Scratcher havde vi taget en beslutning om at satse på en ren digital strategi, og vi regner bestemt med, at Scratcher fortsat vil være en væsentlig del af den strategi, nu også i Schweiz, slutter Lars Thejl.
Kontakter
Henrik Lund
Stifter, indehaver og CEO, Scratcher
(+45) 71 99 58 70
(+45) 71 99 97 71
henrik@eyeforce.dk
Lars Thejl
Salgschef og Export Manager, Cobb Scandinavia A/S
(+45) 81 61 98 85
lars@cobb-grill.dk
Billeder


Information om Scratcher
Scratcher er et digitalt skrabelod til små og mellemstore virksomheder, der kan bruge det som et sjovt og nyt element i deres markedsføring. Virksomhederne kan designe deres unikke skrabelod på Scratcher.dk og selv bestemme alt vedrørende gevinster, logo, tekst og meget mere. Der følger fuld webstatistik med. www.scratcher.dk
Følg pressemeddelelser fra Scratcher
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Scratcher
Red Barnet: Spil og leg kan være nøglen til at engagere mænd i nødhjælp4.12.2019 05:38:00 CET | Pressemeddelelse
Mænd er generelt uengagerede i indsamlingsorganisationer og udgør derfor et enormt uforløst potentiale. Red Barnet forsøgte en kampagne baseret på gamification og oplevede en markant tilgang af mænd.
Iværksættertrio når rekordvækst med digitale marketingspil24.10.2018 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en ny og styrket ejerkreds er det lykkes iværksætterne bag Scratcher at skabe vækst og forretning på virksomhedens koncept. Omsætningen er eksploderet, og Scratcher er nu aktiv på flere europæiske markeder.
Digitale spil hitter: Softwarevirksomhed rider på voksende marketingtrend14.5.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitale spil som aktiveringsværktøj er på grund af høje konverteringsrater gået fra at være gøgl til en prioriteret marketingsaktivitet. Softwareudvikler stiller gamification-platform til rådighed for marketingfolk og bureauer.
Sådan får din webshop en bid af julesalget – lad kunderne skrabe på nettet25.10.2017 08:12:16 CEST | Pressemeddelelse
I december købes der julegaver for 11,5 milliarder kroner. Konkurrencen om kundernes gunst er intens, men især webshops kan øge salget ved at lade kunderne lege med digitale julekalendere på nettet.
Digital kampagne gav eksplosion i antal nyhedsbrevmodtagere30.9.2017 05:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Modeportalen Trendday brugte et år på at få oparbejdet en database med 36.000 nyhedsbrevmodtagere. En digital skrabespilskampagne fra Scratcher gav på 14 dage 22.270 ekstra. De to unge ejere er målløse.