
Virtual reality indtager detailbranchen: Oplev dit nye køkken før køb

Virtual reality (VR) er på vej til at indtage detailhandlen med de muligheder, den giver for at forbedre kunde- og købsoplevelserne. Især store, langvarige forbrugsgoder kan nyde godt af udviklingen, men også udlejnings- og ferieindustrien samt webbutikkerne har fået øjnene op for mulighederne. En af detailpionererne herhjemme er køkkenleverandøren Invita, der netop er ved at udrulle en VR-løsning i kædens 21 butikker over hele landet.
– Vores kunder får mulighed for ved hjælp af VR-briller at se deres nye køkken i en meget virkelighedstro version, hvor de samtidig kan få en god rumfornemmelse af køkkenet. Det kan gøre købsbeslutningen nemmere og til en bedre oplevelse, fordi beslutningsgrundlaget er langt bedre end tidligere, siger Helle Fyllgraf Holst, der er marketingdirektør hos Invita.
– Vi har hidtil i køkkenbranchen haft en udfordring med at vise et færdigt resultat til vores kunder, men det kommer vi meget tæt på med den nye løsning. Det er jo en stor beslutning at købe nyt køkken. For mange danskere er det måske første og eneste gang, de kommer til det, fortsætter hun.
Indhold skal understøtte køb
Ifølge Jarle Fink Kondrup, der arbejder med VR til detail- og oplevelsesbranchen for Innovation Labs kunder, er teknologien bag virtual reality i dag fuldt ud brugbar til at få den rette oplevelse, men detailbranchen skal nu lære at lave indhold virtuelt, så det understøtter beslutningsprocessen og købsoplevelsen med øget salg til følge.
– Det er endnu få detailforretninger, der har kastet sig ud i VR-mulighederne, men det er et spørgsmål om få år, før vi alle kommer til at bruge teknologien på daglig basis derhjemme, når vi skal inspireres til for eksempel at vælge det rette køkken. At store teknologiaktører som Facebook og Google allerede har integreret teknologien på deres platforme, plejer også at være en meget god indikator for succes og for en bredere udbredelse, siger han.
Ifølge Jarle Fink Kondrup er det især ved køb af store højinvolveringskøb som eksempelvis et køkken, at VR bidrager positivt til oplevelsen og kan give konkurrencefordele, hvis indholdet er målrettet og tænkt ind i en større forretningsmæssig sammenhæng.
Vigtigt beslutningsværktøj
Hos Invita er der store forhåbninger til de nye VR-muligheder, og sammen med andre initiativer på den digitale front og i butikken skal det være med til at skabe den ideelle kundeoplevelse.
– Formålet med de nye tiltag er at styrke kundevejledningen og præsentationen af vores godt tænkte løsninger for herigennem at fremme vores kunderelation, siger Helle Fyllgraf Holst.
Kontakter
Dennis ChristensenPressekontakt
Tlf:6167 7464Dch@epicent.dkBilleder



Information om Invita Køkkener A/S
Invita Køkkener består af 21 butikker i Danmark, som sælger køkkener med designhåndværk og personlig rådgivning som de vigtigste nøgleord. Alle køkkener bliver produceret efter ordre på egen fabrik i Ølgod. Invita er en del af Europas største køkkenproducent, Nobia AB, der står bag i alt 20 europæiske køkkenmærker. www.invita.dk
Følg pressemeddelelser fra Invita Køkkener A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Invita Køkkener A/S
Nostalgien i fokus: Danskernes appetit på naturkøkkener stiger26.11.2018 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det hvide grebsfrie look er stadig en vinder for mange, men interessen for natur- og retrokøkkener accelererer fortsat. Invita lancerer derfor serien Square, hvor særlige fyldninger giver køkkenet kant.
Køkkendirektør i Esbjerg og Vejle takker af12.7.2018 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Invita i Esbjerg og Vejle har netop fået nye ejere, da ejerleder Per Villumsen har overdraget køkkenbutikkerne til tre medarbejdere og en økonomiansvarlig udefra. Butikkerne er i topform med tredobling af omsætningen på fem år.
Ejendomsmægler: Nyt køkken er mest salgsfremmende14.6.2018 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt, indbydende køkken kan være afgørende, hvis du skal sælge din bolig. Køberne vælger ifølge Nybolig oftere huse med gamle køkkener fra, mens de er villige til at betale væsentlig mere for boliger med nyere køkkener.
Tidsånden ændrer sig: Nye køkkener med digital detox18.4.2018 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I lang tid har det minimalistiske nordiske køkken været populært. Men nu inddrages retrotendenser i det moderne, for eksempel i Invitas nye serie Fusion. Det passer ifølge ekspert godt ind i samfundstendenserne.
Ny køkkentendens: Danskerne vilde med trækøkkener13.12.2017 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Køkkenbutikkerne landet over har travlt. Hidtil har hvide køkkener været populære, men nu vinder forskellige træsorter for alvor frem. Køkkenkæden Invita lancerer derfor grebsfrie låger i tre nye træsorter.