Vækst og udvikling – det kræver dygtige medarbejdere

DI Horsens, der dækker både Horsens, Hedensted, Odder og Samsø kommuner, inviterer til erhvervstræf.

Det går godt i vores område. Beskæftigelsen stiger, og det gør indbyggertallet også. Men virksomhederne mangler medarbejdere. Så hvordan undgår vi, at det bliver en vækstbremse?

På DI Horsens Erhvervstræf stiller vi skarpt på løsningerne.

Pressen inviteres til
DI Horsens Erhvervstræf 2018
Torsdag den 24. maj kl. 16.00
Industrimuseet, Gasvej 17 – 19, 8700 Horsens

Formand for DI Horsens Carsten Wengel sætter scenen og præsenterer et helt nyt oplæg fra DI Horsens, der rummer en række konkrete anbefalinger til, hvor både kommunerne og Folketinget skal sætte ind for at skabe bedre muligheder for vækst og udvikling hos de lokale virksomheder.

Derefter går adm. direktør Karsten Dybvad fra Dansk Industri på scenen og giver sit bud på, hvordan flere hænder og hoveder skal være med til at forlænge opsvinget til gavn for alle dele af Danmark.

Mød også adm. direktør Mikkel Krogslund Andersen fra Nissens A/S, der vil fortælle om, hvordan virksomheden vinder ordrer på verdensmarkedet ved løbende at gentænke forretningen.

Borgmestrene fra Horsens, Hedensted og Odder stiller op til debat med lokale erhvervsledere om, hvor de vil sætte ind for at gøre det lettere for virksomhederne at skaffe de medarbejdere, de har brug for. Og så vil to erhvervschefer og den ny direktør for Horsens & Friends debattere, hvordan vi brander vores område som et spændende sted at arbejde.

Du kan også møde fire tidligere vindere af DI Horsens lærlingepris, der fortæller om, hvad der er vigtig for de unge, når de søger job – og dermed, hvad der skal til for at tiltrække fremtidens medarbejdere.

Dagen sluttes af med overrækkelse af DI Horsens Lærlingepris 2018 til en særlig dygtig lærling eller elev fra en af områdets mange virksomheder.

Se hele programmet her

For yderligere oplysninger kontakt fagleder i DI, Annette Christensen, tlf.: 28 29 83 84 eller pressekoordinator, Jeppe Bo Rasmussen, tlf.: 24 40 18 97, jebr@di.dk.

Konsulent Nikolaj Pilgaard
Mail  nipi@di.dk

Lokal møbelproducent vender røde tal og vinder årets initiativpris4.10.2017 12:00pressemeddelelse

Serridslev Træindustri A/S i Horsens har rygende travlt. De seneste år er både omsætning, overskud og antal medarbejdere øget markant efter nogle år med røde tal på bundlinjen. Og den rejse belønnes i år med DI Horsens’ Initiativpris 2017. Prisen gives til en af foreningens små eller mellemstore virksomheder, som har fremvist vækst igennem flere år, og det har Serridslev Træindustri A/S.