Trods Black Friday: »E-julehandlen« vokser fortsat
Der var voldsom trængsel og alarm, da de amerikanske shoppingfænomener Black Friday og Black Week gjorde sit indtog i Danmark ultimo november: Hele 46% flere online transaktioner blev det til alene på Black Friday 2017 sammenlignet med sidste år, og man kunne derfor forestille sig, at julehandlen her i december ville afmattes. Frygten har dog vist sig at være ubegrundet; også e-julehandlen stiger nemlig i forhold til sidste år.
»Dugfriske udtræk viser faktisk en stigning på 6% i antallet af transaktioner gennemført i de første 10 dage af december, hvilket vidner om, at Black Week og Black Friday ikke har haft negativ indvirken på netbutikkernes december«, udtaler Henriette Høyer, talsperson for DIBS Payment Services, del af Nets, der tilsammen administrerer betalinger over 25.000 webshops i hele Norden.
»Alle mand til pumperne«
Hos Sportmaster nikker man genkendende til væksten i e-julehandlen, der har givet ekstra juletravlt. Den eneste afmatning man kan mærke her er på varelagrene og logistikken, der kom under pres i forbindelse med Black Friday, og man har således ikke kun bestilt ekstra varer hjem, men også øget bemandingen på lageret markant.
»Hele perioden fra Black Friday frem til jul er en tid, hvor vi har alle mand til pumperne - både i kundeservice og på lageret«, fortæller Jens Høgsted, adm. direktør hos Sportmaster og fortsætter: »Online har vi i de første 10 dage af december set en betydelig to-cifret vækst i forhold til samme periode sidste år, og oven på en hektisk og markant voksende Black Friday har vi således måtte holde tempoet på lageret«.
Husk at bestille inden den 20. december
Tilbage hos DIBS og Nets ser man med både optimisme og skærpet opmærksomhed på e-julehandlens voksende transaktionsantal: En forvokset e-julehandel giver nemlig også øgede logistiske udfordringer, og det får DIBS og Nets til at komme med en klar opfordring til de e-julehandlende.
»Der er ingen, der synes, det er sjovt at sidde tilbage uden gaver under træet, så husk nu at få købt julegaverne inden den 20. december, hvis de skal nå frem i tide. Vi ser hvert år et større antal forbrugere, der sidder magtesløse tilbage uden gaver, selvom de er købt og betalt«, udtaler Henriette Høyer, der beretter, at man er på trapperne med en YouGov-prognose, der viser, hvilke gaver der i år kommer til at ligge under træet.
Nøgleord
Kontakter
Natalia LaursenMarketing Manager
Tlf:+45 4054 3964natalia.bates.laursen@dibs.dkHenriette HøyerHead of Sales
Tlf:+45 3165 6565heho@dibs.dkBilleder
Information om DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S
70 20 30 77https://www.dibs.dk/
DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og over 2 milliarder gennemførte betalinger. Med 18 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.
Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har den bedste lokale support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.
Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Rødglødende betalingsvinduer: Danskernes Black Friday-shopping nåede nye højder2.12.2019 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday markerede sig igen som årets definitivt største online handelsdag. I alt steg antallet af transaktioner med hele 57 procent sammenlignet med Black Friday sidste år, og især de første 12 timer var danskerne særdeles aktive.
Frem med tilbudskikkerten: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday14.11.2019 07:02:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke mange år siden, at Black Friday var et fremmet fænomen i Danmark. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser dog, at over halvdelen af den danske befolkning har planer om at svinge betalingskortet d. 29. november i år.
Black Friday banker på – gør webshoppen klar til årets største handelsdag5.11.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med under en måned til Black Friday er det efterhånden sidste udkald, hvis webshopejere skal sikre, at onlinebutikken er helt klar til årets største, digitale handelsdag. Hos betalingsleverandøren DIBS fremhæver man især et stramt fokus på købsoplevelse og det at give kunden overblik som to vigtige elementer i et vellykket Black Friday-salg.
Danskernes digitale indkøbskurv for 2019 bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.16.9.2019 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes forbrug på internettet når nye højder i 2019, hvor salget af alt fra byggematerialer og købmandsvarer til rejser vokser med 5 procent og runder 140 mia. kr. I samme ombæring kan de danske webshops notere, at den udenlandske nethandel til en forveksling falder i 2019.
Danskernes rejselyst sætter onlinerekord: Forbruget vokser med 3 mia. kr.11.9.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Forbrugernes hang til flybilletter og hotelophold var, trods en varm dansk sommer, uformindsket i første del af 2019. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser, at omkring 28 pct. af danskerne har lagt en flybillet eller et hotelophold i den digitale indkøbskurv og fremgangen går igen på tværs af rejsebranchen.