Too Good To Gos brugere og partnere har nu reddet 100 mio. lykkeposer med overskudsvarer
I januar 2016 blev Too Good To Go lanceret i Danmark - efter en gruppe unge iværksættere var vidner til, at kilovis af mad røg i skraldespanden på en buffetrestaurant. Her opstod idéen til en app, der skulle forbinde forbrugere med forhandlere med mad i overskud.
Derefter tog det hurtigt fart. For på blot seks år er Too Good To Go ekspanderet til 17 lande: Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, England, Irland, Frankrig, Belgien, Holland, Schweiz, Spanien, Italien, Polen, Østrig, Portugal, USA og Canada.
Og i dag kan Too Good To Go fejre, at appens knap 50 mio. brugere og mere end 100.000 partnere sammen har reddet 100 mio. lykkeposer med overskudsvarer fra at ende i skraldespanden. Det betyder, at kloden er blevet sparet for 250.000 tons CO2e, hvilket svarer til 45.000 flyrejser rundt om jorden.
140 lykkeposer skifter hænder hvert minut
På nuværende tidspunkt bliver der reddet omkring 200.000 lykkeposer med overskudsvarer hver dag. Det svarer til, at der bliver reddet cirka 140 lykkeposer per minut. Den hastige vækst har givet Too Good To Go mod på et mål om at redde en milliard lykkeposer med overskudsvarer inden udgangen af 2024.
“2,5 milliarder tons spiseegnet mad går hvert år til spilde på globalt plan. Det er så vanvittigt et tal, at det kan være svært at forholde sig til - men det er der heldigvis rigtigt mange af vores brugere og partnere, der gør. Det er vi meget taknemmelige for, for vi kan kun løse madspildsproblemet, hvis vi hjælper hinanden. De 100 millioner lykkeposer er en vigtig milepæl, fordi vi har vist, at vi via samarbejde og relativt overkommelige indsatser i det daglige kan opnå imponerende resultater i det store billede. Der er stadig langt endnu, men vi er godt på vej,” siger Mette Lykke, CEO for Too Good To Go.
Over to millioner danskere tager del i madspildskampen
I landet, hvor det hele startede, har 2,4 mio. danskere downloadet appen, og flere end 5.000 partnere har bidraget til at reducere madspild via Too Good To Go. Det gælder alt fra den lokale bager på hjørnet til restauranter, cafeer, hoteller, tankstationer og supermarkeder - herunder landsdækkende kæder som LIDL, Netto, Fakta, SPAR, ALDI, føtex, 7-Eleven, Lagkagehuset, Q8 og Circle K.
Too Good To Go bekæmper også madspild i landets kantiner, hos producenter og til sportsbegivenheder, events og festivaler.
Nøgleord
Kontakter
Tanja Møller AndersenPressechef | PR Manager
Tlf:81773718presse@toogoodtogo.dkBilleder
Information om Too Good To Go ApS
Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i Danmark i 2016, og de nu over 47 mio. brugere har siden da reddet mere end 100 millioner lykkeposer med overskudsvarer, hvilket svarer til over 250.000 tons sparet CO2e. Too Good To Go har dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 17 lande, hvor appen er aktiv.
I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad fra bl.a. bagerier, supermarkeder, restauranter, kantiner og producenter.
Too Good To Go har sideløbende iværksat en lang række oplysnings- og uddannelsestiltag for at fremme viden om madspild.
Følg pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS
Ny juletradition skal mindske madspild: Too Good To Go lancerer ‘Spis Op Dag’ den 27. december19.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den 27. december introducerer Too Good To Go initiativet ‘Spis Op Dag’ – en dag dedikeret til at mindske madspild og opfordre danskerne til at genbruge resterne fra julens store måltider.
10.345 skoleelever deltog sidste år: 'Smag på Overskuddet' skal uddanne flere børn i madspild i 202422.10.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Smag på Overskuddet, et undervisningsinitiativ udviklet af Madkulturen, Too Good To og Lidl, vender tilbage i 2024 med ambitionen om at nå endnu flere børn og skoler. Initiativet, der debuterede i 2023, med en flot tilslutning på 16% af de danske folkeskoler, har til formål at bekæmpe madspild ved at engagere skoleelever i kreativ og madspildsreducerende madlavning.
Kan man klare en uge uden at smide mad ud? Too Good To Go dedikerer en hel uge til at ændre danskernes madspildsvaner20.9.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Too Good To Go inviterer danskerne til at deltage i Uge Uden Madspild, der lanceres den 23. september. Initiativet, som rulles ud i ni lande, har til formål at skabe konkrete forandringer i vores daglige vaner og give deltagerne de nødvendige redskaber til at reducere madspild.
Madspildsskolen vender tilbage for femte år i træk: Børnefamilier kan lære af tidligere generationers forhold til madspild18.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det vellykkede initiativ, Madspildsskolen, der er skabt i samarbejde mellem Too Good To Go, Arla, Arla Fonden og føtex, sætter i efterårsferien i år fokus på at bruge tidligere generationers viden og madkultur i nutidens køkkener.
Kun 32% skolebørn spiser op: Nyt initiativ fra Lidl og Too Good To Go skal bekæmpe madspild i børns madpakker11.9.2024 12:12:33 CEST | Pressemeddelelse
Lidl og Too Good To Go er gået sammen om et spændende nyt tiltag under konceptet "Hver Bid Tæller", der skal hjælpe danske familier med at mindske madspild i børns madpakker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum