Asento Media ApS

Tøjpriserne forventes at stige

Del
Lykken nåede knap at vende for tøjbranchen, inden de igen kan forvente at gå hårde tider i møder. Pandemien satte tidligere en stopper for tøjbranchens vækst, da flere fysiske butikker måtte lukke ned på ubestemt tid. Samtidig gjorde usikkerheden, at danskerne holdte på deres penge, indtil fremtiden var klarere og der igen kunne spås om fremtiden.

Et fremragende 2021

Til trods for nogle hårde år med pandemien, så var 2021 alligevel et fremragende år for tøjbranchen, som havde en rekordomsætning på 48,7 mia (Kilde: www.dmogt.dk). Efter en hård periode med hjemmearbejde, ingen festivaler og fejringer, der var blevet udskudt, så skulle der købes ind til alle årets fester – som for første gang ikke var blevet udskudt eller aflyst af corona. Nyt tøj skulle der altså til! 

Men glæden var kort og vi skulle ikke langt ind i 2022, før fremtiden så mere dyster ud – og dyrere for branchen. For selvom at corona for mange kan føles som et næsten overstået kapitel, så er fremtiden for tøjbranchen ikke helt lys endnu. Tal viser også, at den rekordhøje omsætning fortsætter dette år, men det betyder dog på ingen måde, at alt er rosenrødt her fra og fremover. 

Flere danske tøjvirksomheder nævner selv, at ting såsom stigende fragtpriser og råvarepriser betyder en generel stigning i omkostninger forbundet med produktion og salg af tøjet. Ifølge Dansk Mode & Textil har det altså betydet, at 86% har måtte øge deres priser for kunderne. Hvordan det helt specifikt vil påvirke markedet, er ikke til at spå endnu. 

Danskerne er kvalitetsbevidste 

De seneste år er danskerne blevet mere kvalitets- og miljøbevidste. Det betyder, at der f.eks. er stor fokus på second hand tøj eller når der bliver købt noget nyt, så skal kvaliteten være i top – og det må gerne kunne bruges til flere anledninger. Det går nemlig hånd i hånd med vores værdier om, at less is more. 

Derfor er det blandt andet også tøj med fokus på detaljerne og høj kvalitet, der bliver vægtet højt. Cream tøj har blandt andet fokus på det skandinaviske og detaljerne omkring det. Det giver altså et outfit, som både kan bruges på arbejde, en dag med veninder eller til barnedåben weekenden efter. På den måde, kan vi som forbrugere, nøjes med at købe ét outfit til tre forskellige anledninger – i stedet for at skulle købe et outfit til hver anledning. 

Billeder

Information om Asento Media ApS

Asento Media ApS
Asento Media ApS
Vesterbrogade 124b, 2.th
1620 København V

+45 28 30 76 92https://asentomedia.dk/

Vi er et medie bureau med kontor i Kolding og København. Siden vores stiftelse i 2015 har vi brugt hver eneste dag på hjælpe virksomheder med at opnå resultater med digital marketing. Vi arbejder med mange grene af digital marketing, og har bl.a. specialister indenfor SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads og Email Marketing.

Vores kunder er alt fra små start-ups til store koncerner og offentlige institutioner. Fælles for dem alle er dog, at de er ambitiøse og vil vinde.

Følg pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Gå de danske årstider i møde med læsejl16.1.2023 10:23:56 CET | Pressemeddelelse

I Danmark er vi heldige at have 4 årstider. Det betyder også, at vejret på meget kort tid kan ændre sig og gå fra en yderlighed til en anden. Danskerne skal være klar til hurtige skift på meget kort tid – og det kan være svært, når man ikke altid kan forudsige, hvordan vejret bliver. Der er dog midler, der kan tages i brug, så du er bedst forberedt, hvad enten det er 30 graders sol eller om vinden står med stiv kuling ind fra venstre.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye