Lemvigh-Müller A/S

Stålgrossist skifter til jernhest i København

Del
Lemvigh-Müller vil køre rundt til københavnske byggepladser på el-ladcykel. Det handler om tidsoptimering – og grøn omstilling.
Casper Ryltoft, kørende sælger hos Lemvigh-Müller, har skiftet bilen ud med el-ladcykel, når han skal rundt til byens byggepladser. I ladet er der plads til fx værktøj, byggepladsudstyr, el- og vvs-materiel.
Casper Ryltoft, kørende sælger hos Lemvigh-Müller, har skiftet bilen ud med el-ladcykel, når han skal rundt til byens byggepladser. I ladet er der plads til fx værktøj, byggepladsudstyr, el- og vvs-materiel.

Det kan være lidt som at møde en enhjørning at finde parkering i København.Har man et job, hvor man skal rundt til flere forskellige steder i byen i løbet af arbejdsdagen, kan der gå meget tid med at lede efter et sted at stille bilen.

Det gør stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller nu noget ved. Virksomhedens bygge- og anlæg-team, som servicerer københavnske byggepladser med bl.a. værktøj, værnemidler, maskiner, el- og vvs-artikler, har fået en el-drevet ladcykel, så byggepladsbesøgene kan klares med jernhest i stedet for bil.

Vil spare tid – og CO2

”Ladcyklen er en lavpraktisk løsning på den københavnske parkeringsudfordring. Vi kommer typisk forbi fire til seks byggepladser i løbet af en arbejdsdag, så der kan være meget spildtid med at finde en ledig p-plads – og også med køkørsel, når man skal videre.  Samtidig passer det ind i vores bæredygtighedsstrategi, hvor vi blandt andet har fokus på at minimere CO2-aftrykket fra vores transport”, fortæller Maria Steen, Director of Sales med ansvar for Bygge & Anlæg, Lemvigh-Müller.

I forvejen bliver en del af Lemvigh-Müllers vareleveringer i samarbejde med GLS kørt ud med enten el-cykel eller -varebil. 53 procent af de såkaldte ekspresleveringer fra grossistens håndværkerbutik i København kører på el, og der er fokus på løbende at øge andelen – også i resten af Danmark.

Fokus på at køre færre kilometer

Ekspresleveringerne kan være alt fra værktøj til el- og vvs-artikler, som håndværkerne pludselig mangler i løbet af arbejdsdagen. Stål er til gengæld anderledes tungt at levere, så her er tilgangen til at reducere CO2 fra transporten en lidt anden, fortæller Maria Steen og siger:

”Ser man på vores stålleverancer, så kræver det meget tunge lastbiler, og her er teknologien indenfor el-lastbiler endnu ikke så langt, at vi lige kan skifte. Til gengæld har vi fokus på at reducere antallet af kørte kilometer og har i samarbejde med vores kunder indført færre ugentlige leveringsdage. På den måde har vi siden 1. januar 2022 foreløbig sparet cirka 180.000 kørte kilometer på vores stålleverancer i Danmark”.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Casper Ryltoft, kørende sælger hos Lemvigh-Müller, har skiftet bilen ud med el-ladcykel, når han skal rundt til byens byggepladser. I ladet er der plads til fx værktøj, byggepladsudstyr, el- og vvs-materiel.
Casper Ryltoft, kørende sælger hos Lemvigh-Müller, har skiftet bilen ud med el-ladcykel, når han skal rundt til byens byggepladser. I ladet er der plads til fx værktøj, byggepladsudstyr, el- og vvs-materiel.
Download

Information om Lemvigh-Müller A/S

Lemvigh-Müller A/S
Lemvigh-Müller A/S
Stationsalleen 40
2730 Herlev

http://www.lemu.dk/
Lemvigh-Müller er Danmarks største stål- og teknikgrossist med 550.000 varenumre til industrien, byggeriet og installationsbranchen, 23 håndværkerbutikker, 1.450 medarbejdere og en omsætning på 8,5 mia. kr. (2021). 

Følg pressemeddelelser fra Lemvigh-Müller A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lemvigh-Müller A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye