Lemvigh-Müller styrker bestyrelsen med digital profil

Bente Mølbæk Christensen er indtrådt i bestyrelsen for Lemvigh-Müller A/S. Hendes stærke profil understreger virksomhedens strategi om at fortsætte sit fokus på digital forretningsudvikling.

Bente Mølbæk Christensen er nyt medlem af bestyrelsen hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller. Hun blev budt velkommen af bestyrelsesformand Christian Lemvigh-Müller. Foto: Claus Kunckel

Lemvigh-Müller A/S er en af Danmarks største leverandører til industri- og byggesektoren, og Bente Mølbæk Christensens indtrædelse i bestyrelsen understøtter virksomhedens strategiske fokus på digitalisering og forretningsudvikling.

Værdifuld tilføjelse til bestyrelsen
Bente Mølbæk Christensen bliver en værdifuld tilføjelse til bestyrelsen, mener bestyrelsesformand Christian Lemvigh-Müller.

”I Bente Mølbæk Christensen har vi fundet en meget relevant kombination af dyb indsigt i flere af de industrier, Lemvigh-Müller arbejder sammen med, og høj faglighed indenfor digital forretningsudvikling. Vi investerer massivt i udviklingen af vores virksomhed i disse år, og Bente skal være med til at præge den udvikling, så vi bedst muligt understøtter vores partneres behov. Vi glæder os til det fremtidige samarbejde,” siger han.

Omfattende erfaring i ledelse og transformation
Bente Mølbæk Christensen arbejder som Chief Information Officer i industrikoncernen AVK International A/S og har mere end 25 års ledelseserfaring. Hun har arbejdet med blandt andet teknologiledelse, digital transformation og bæredygtighed i forsyningskæder. Dels som partner i Deloitte Consulting, dels i en række ledende strategiske poster, heriblandt Head of IT, Supply Chain, Planning & Analytics i Arla og Delivery Manager i IBM.

Udvikling og implementering af digitale, forretningsunderstøttende strategier har været et særligt fokusområde for Bente Mølbæk Christensen gennem hele hendes karriere. Hun ser store muligheder for at sætte sin erfaring i spil i en organisation med strategisk fokus på digitalisering med kundernes behov i centrum.

I Lemvigh-Müllers bestyrelse skal Bente Mølbæk Christensen foruden Christian Lemvigh-Müller arbejde sammen med næstformand Allan Lindhard Jørgensen samt bestyrelsesmedlemmerne Per Henning Jensen, Leendert Hage og Erik Grambow. De to sidstnævnte er medarbejdervalgte.

Om Lemvigh-Müller A/S