DI Fødevarer

Søren Brinck fra Carlsberg er ny formand i DI Fødevarer

Søren Brinck, adm. direktør for Carlsberg Danmark, er ny bestyrelsesformand i DI Fødevarer. Han erstatter adm. direktør i Rynkeby Jørgen Dirksen.

Som bestyrelsesformand vil Søren Brinck repræsentere de mere end 250 stærke danske fødevarevirksomheder i DI og lede bestyrelsesarbejdet i DI Fødevarer.

- Jeg ser meget frem til at engagere mig endnu mere i DI Fødevarers arbejde sammen med næstformand Gitte Skare og resten af bestyrelsen. Vores fælles mission er at gøre Danmark til verdens mest attraktive land for fødevarevirksomheder at arbejde i og ud fra. Perspektivet er at sikre, at vores verdensførende fødevareklynge fortsat kan bidrage til et samfund i vækst og balance, siger Søren Brinck.

Søren Brinck vendte den 1. marts hjem til posten som adm. direktør i Carlsberg Danmark. Han har været i Carlsberg-koncernen siden 2005, senest som adm. direktør for det Carlsberg-ejede norske bryggeri Ringnes.

Den tidligere formand Jørgen Dirksen, der til daglig er adm. direktør i Rynkeby, udtræder af bestyrelsen for DI Fødevarer.

- Jeg er glad for at give stafetten videre til Søren Brinck efter ni gode år som formand for DI Fødevarer. Det har været spændende at være med i front for arbejdet med at forbedre fødevarevirksomhedernes erhvervsvilkår, siger Jørgen Dirksen.

Gitte Skare, der er medejer af Skare Meat Packers, fortsætter på posten som næstformand.

Branchedirektør Leif Nielsen, tlf.: 2724 5638, e-mail: leni@di.dk
Pressekoordinator Jeanette Løv Rasmussen, tlf.: 2347 7178, e-mail: jlra@di.dk