SELECTED HOMME FEJRER 25-ÅRS JUBILÆUM
Det, der begyndte som et subbrand under JACK & JONES i 1997, er vokset til en succesfuld forretning med 37 retailbutikker, mere end 320 medarbejdere og ambitiøse ekspansionsplaner efter deres hidtil bedste økonomiske resultat i 2021/2022. Brandet har planer om at åbne 30 nye butikker og 100 shop-in-shops på tværs af Europa i løbet af de kommende to år.
For 25 år siden blev SELECTED født af en idé. En idé, der stadig definerer brandet den dag i dag. Poul Bendixen, der leder designteamet hos SELECTED, husker de tidlige samtaler i JACK & JONES tilbage i 1996, hvor han selv arbejdede i virksomheden.
“SELECTED HOMME blev født ud fra et ønske om at skabe en linje med premium tailoring. Da JACK & JONES er et denimbrand, blev det besluttet at etablere det nye projekt som et subbrand under navnet SELECTED og brande det som et premium-udvalg,” forklarer Poul Bendixen.
Brandet blev taget godt imod, og i 2002 havde SELECTED vist så meget potentiale, at det fik sit eget univers som selvstændigt brand. I 2008 blev det feminine modstykke, SELECTED FEMME, grundlagt, og herretøjslinjen fik navnet SELECTED HOMME. Men selv da SELECTED HOMME voksede og udviklede sig, forblev brand-DNA’et det samme. Poul Bendixen fortsætter:
“Vores vision for brandet har altid været at skabe tidløse garderobeklassikere, der trodser flygtige trends og tendenser. Tilbage i 1997 var vores produktudbud begrænset til fine skjorter, strik og tailoring. Siden da er vi vokset til et komplet brand med sko, jeans, accessories og meget mere, men premium tailoring er fortsat kernen i vores forretning."
Med et veletableret brand og en solid produktportefølje er SELECTED ret optimistiske omkring fremtiden og deres position på markedet. En fremtid, hvor kvalitet og bæredygtighed meget vel kan blive nøglefaktorer i modebranchen.
SELECTEDs brandfilosofi 'Responsibly Crafted' afspejler deres ambitioner i forhold til kvalitet og bæredygtighed. Ifølge Brand Director Daniel Mayer er der tale om en holistisk forretningstilgang og et løfte om at gentænke den måde, industrien producerer og forbruger mode på. Han uddyber:
”På mange måder føler vi, at vi matcher nutidens kvalitetsbevidste forbrugere bedre end tidligere. Forbrugerne i dag bekymrer sig mere om kvalitet, holdbarhed og bæredygtighed i dag end for 10 eller 20 år siden. Vi har fokuseret på disse områder i mange år – selv dengang de endnu ikke stod højt på agendaen i offentligheden. Det har heldigvis gjort, at vi nu er godt rustet til at imødekomme de stigende krav fra forbrugere og myndigheder, og vi er spændte på de muligheder, denne udvikling også giver os for at tage vores brand til det næste niveau. På vegne af hele SELECTED kan jeg sige, at vi er mere end klar til de næste 25 år.”
OM SELECTED
SELECTED FEMME / HOMME er et internationalt modebrand grundlagt i Danmark i 1997. Siden dengang har SELECTED været defineret af sin nordiske arv og har etableret en særlig tilgang til tidløst herre- og dametøj inspireret af moderne tendenser. SELECTED beskæftiger i dag mere end 320 medarbejdere og driver 37 detailbutikker. Kollektionerne sælges desuden af 2400 forhandlere i 44 lande.
Kontakter
Matt WhitbySenior Communication SpecialistBESTSELLER COMMUNICATION
Tlf:+45 22513170matthew.whitby@bestseller.comBilleder
Links
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn22.1.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.
22-årig bokser vinder BESTSELLERs Olympiske Håb6.1.2024 22:29:37 CET | Pressemeddelelse
For 15. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld dansk atlet. I år er det den 22-årige bokser Nikolai Terteryan, som løber med titlen forud for et stort OL-år, hvor han allerede er kvalificeret til Paris 2024.
Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation28.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum