Bestseller A/S

Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn

Del

Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.

Der er travlhed på BørneTelefonen i Børns Vilkår, for et stigende antal børn og unge har brug for et godt råd eller en voksen at tale med, når livet slår knuder og gør ondt. Med en donation på 600.000 kr. ønsker det danske børnetøjsmærket NAME IT at støtte interesseorganisationens vigtige arbejde. Donationen er genereret via salg af børnestrømper i NAME ITs danske butikker. 

– Vi lancerede kampagnen ’Støttestrømper’ i juni, og på ganske få måneder er det lykkedes at samle mere end en halv million kroner ind til danske børn og unge. Det vidner om, at børns trivsel ligger alle forældre på sinde, og derfor er vi stolte over at kunne give en håndsrækning til Børns Vilkår i samarbejde med kunderne i vores butikker, siger Matilde Louise Damsgaard, Head of E-commerce & Marketing i NAME IT.

Vigtige opkald

BørneTelefonen er et af de centrale tilbud i Børns Vilkår. I 2023 modtog de frivillige rådgivere 63.529 opkald – det højeste antal nogensinde – fra et barn eller et ungt menneske, som søgte en at tale med om emner som venskaber, mobning, alkohol i familien, selvmordstanker eller skilsmisse.

– Det er helt afgørende, at BørneTelefonen kan være der for de børn og unge, der har brug for hjælp – uanset tidspunkt på døgnet – og derfor har vi også brug for al den støtte, vi kan få. Partnerskaber som det her gør en kæmpe forskel, og der skal lyde en stor tak til NAME IT for den flotte donation fra salget af ’støttestrømper’. Det er et godt eksempel på, hvordan man via et produktsamarbejde kan komme ud over rampen med noget så simpelt som strømper, siger Rasmus Kjeldahl, direktør i Børns Vilkår. 

En række af donationer

Børns Vilkår er ikke den første danske organisation, som modtager en donation fra NAME IT. Tidligere har børnetøjsmærket indsamlet midler til blandt andet SOS Børnebyerne og Danske Hospitalsklovne.

– Hos NAME IT mener vi, at alle børn og unge fortjener en tryg opvækst. Derfor støtter vi løbende organisationer, der hjælper sårbare børn og unge. Hvert eneste barn er en fremtid, vi skal investere i, siger Matilde Louise Damsgaard.

-------------

Om indsamlingen ’Støttestrømper’

  • NAME IT lancerede indsamlingen ”Støttestrømper – sammen støtter vi Børns vilkår” på sin danske webshop og i alle sine danske butikker i juni 2023.
  • For hver pakke solgte børnestrømper har NAME IT doneret fem kr. til Børns Vilkår hen over en periode på syv måneder.
  • Indsamlingen har resulteret i en samlet donation på 604.225 kr.
  • Midlerne skal primært gå til at give flere børn og unge taletid på BørneTelefonen, et gratis rådgivningstilbud i Børns Vilkår.

Om Børns Vilkår

  • Børns Vilkår kæmper for, at intet barn i Danmark svigtes, hverken af barnets nærmeste eller af samfundet. Børns Vilkårs arbejde styrker børns rettigheder og børns tro på sig selv, og sikrer, at alle børn har mindst én, som lytter og hjælper.
  • Børns Vilkår driver BørneTelefonen, der hvert eneste år har tusindvis af samtaler med børn og unge, som fortæller det, de ikke kan tale med andre om.
  • 2023 blev et rekordår med 63.529 opkald fra børn og unge – mere end 3000 flere samtaler end året før.
  • BørneTelefonen (tlf. 116 111) er åben hver dag – døgnet rundt.

Om NAME IT

  • NAME IT sælger tøj til børn i alderen 0-16 år og er et af Danmarks største børnetøjsmærker.
  • Mærket har 55 danske butikker fordelt over hele landet og sælges desuden online og via partnere.
  • NAME IT er ejet af den danske modevirksomhed BESTSELLER og repræsenteret på mere end 20 markeder i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Australien.

Billeder

Rasmus Kjeldahl, direktør i Børns Vilkår, med Matilde Louise Damsgaard, Head of E-commerce & Marketing i NAME IT, foran butikken i Glostrup Shoppingcenter.
Rasmus Kjeldahl, direktør i Børns Vilkår, med Matilde Louise Damsgaard, Head of E-commerce & Marketing i NAME IT, foran butikken i Glostrup Shoppingcenter.
Download
Download
Download

Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye