Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Efter at have lanceret ROUGE VILA, et subbrand til det kvalitetsbevidste segment, på 17 markeder, er det unge brand nu klar med en ny oprustning, der skal være med til at indfri VILAs mål om at nå en større kundegruppe gennem en bred hovedkollektion og segmenterede subbrands.
– Efterspørgslen på specialiserede brands stiger i takt med, at moderne forbrugere stiller flere, bedre og mere forskelligartede krav. Derfor giver det god mening for os at lancere subbrands, der har VILAs brand-DNA, men som også appellerer til nye kundegrupper, siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA, og fortsætter:
– Et af segmenterne, som vi ser et stort potentiale i, er det såkaldte premium-segment, der har et særligt fokus på kvalitet og holdbarhed. Det segment har Melissa et indgående kendskab til, og derfor er hun og de resultater, hun kommer med, et perfekt match til ROUGE VILA. Brandet har fået en lovende start, men det er samtidig tydeligt for os, at vi blot har kradset i overfladen af det potentiale, ROUGE VILA rummer.
Tidløst design i større skala
Melissa Bech har haft succes med at starte og drive brands, som producerer enkle designs af høj kvalitet. Den samme tilgang skal hun overføre til ROUGE VILA – nu i en international modevirksomhed med mere end 400 leverandører i værdikæden og forhandlere verden over.
– Jeg har altid haft en drøm om at være en del af noget stort og bruge mine erfaringer med branding på en større skala med globalt afsæt. Det må man sige, at VILA og BESTSELLER har. Jeg forventer et stærkt samarbejde på tværs af hele værdikæden, hvor jeg med mine kompetencer kan være med til at opbygge et brand, der er relevant og samtidig opfylder de krav, som markedet og forbrugeren har i dag. Det er den helt rigtige timing, at vores veje mødes nu, og jeg glæder mig helt vildt til rejsen, siger Melissa Bech.
---
Om ROUGE VILA
- Grundlagt i 2022 med fokus på tidløst design og kvalitetsmaterialer.
- 1000+ forhandlere fordelt på 17 markeder.
- En del af VILAs brandportefølje, der også tæller plus size brandet EVOKED VILA.
- VILA er ejet af den danske modevirksomhed BESTSELLER.
Om Melissa Bech
- Bachelor i Design & Business fra KEA.
- Bred erfaring fra modebranchen med ansættelser på magasinet Cover, Wood Wood og Norse Projects.
- Stiftede Blanche i 2017 (solgt i 2021) og ENKEL Studio i 2023.
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn22.1.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.
22-årig bokser vinder BESTSELLERs Olympiske Håb6.1.2024 22:29:37 CET | Pressemeddelelse
For 15. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld dansk atlet. I år er det den 22-årige bokser Nikolai Terteryan, som løber med titlen forud for et stort OL-år, hvor han allerede er kvalificeret til Paris 2024.
Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation28.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
1.400 robotter flytter ind på BESTSELLERs kommende logistikcenter18.12.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Modevirksomhedens hollandske logistikcenter bliver udstyret med avanceret teknologi fra KNAPP, en af markedets førende leverandører af lagerautomatisering løsninger.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum