SELECTED FEMME / HOMME ekspanderer i Nordeuropa
I det seneste år har SELECTED redefineret sit brand, sine produkter og sine salgskanaler. Og dermed er det BESTSELLER-ejede modebrand godt gearet til en større ekspansion, som skal drive vækst via retail i udvalgte nordeuropæiske lande.
Konkret går vækstplanerne ud på at åbne 30 nye SELECTED-butikker i løbet af de næste to år. Tyve af de tredive butikker kommer til at åbne i Skandinavien, mens de resterende ti butikker åbner i andre europæiske lande. Sideløbende vil SELECTED åbne op mod 100 nye shop-in-shops primært i Skandinavien samt Tyskland, Østrig, Schweiz og Benelux.
Ambitiøst, men realistisk
I spidsen for den ambitiøse ekspansionsplan står Brand Director Daniel Mayer, der satte gang i et større brand-eftersyn i 2021, hvor han overtog det overordnede ansvar for SELECTED.
”Det er en ambitiøs vækstplan. Men vi tror på den. Vi er sikre på, at der er markedspotentiale for et nordisk brand med et internationalt udsyn, som kan byde ind med noget anderledes. Vi vil prioritere markeder og partnere, som er et godt match til SELECTED, og så arbejde fokuseret på at opbygge en tilstedeværelse på de markeder,” siger Daniel Mayer.
Sideløbende med de planlagte butiksåbninger har SELECTED også sat gang i en opgradering, der skal løfte shopping-oplevelsen i de fysiske butikker og gøre det til et inspirerende sted for kunderne at handle.
”Vi kommer også til at introducere et helt nyt koncept i nye showrooms, fysiske butikker og shop-in-shops. Visuelt bliver vores lokationer opdateret ned i mindste detalje,” siger Daniel Mayer.
En moderne shopping-oplevelse
Det ny koncept bærer titlen Modern Traveller og er et unisex livsstilskoncept, som afspejler SELECTED’s nordiske rødder i alt fra interiør til arkitektur. Konceptet er skabt til at være holdbart. Det betyder, at alle elementer kan justeres med mindre opdateringer og uden spild, selv om sæsoner, kampagner og trends skifter. Materialerne er produceret i Danmark for at sikre høj kvalitet.
“Det nye indretningskoncept kombinerer vores visioner med kundernes behov. Designet er baseret på input fra hele SELECTED og reflekterer vores nordiske tilgang til kvalitet og lang produktlevetid, hvilket også er udgangspunktet for det tøj, vi skaber,” siger Ulrik Riisom, Concept and Store Opening Manager i SELECTED.
Ny flagship store i Aarhus
- Den 13. oktober 2022 åbner SELETED FEMME / HOMME’s nye flagship store i Ryesgade i Aarhus.
- Butikken har gennemgået en omfattende renovering og opdatering.
- Kunderne tilbydes nu en moderne shopping-oplevelse inspireret af SELECTED’s nordiske værdier.
Om SELECTED
SELECTED FEMME / HOMME er et internationalt modebrand baseret i Danmark. Siden grundlæggelsen i 1997 har SELECTED etableret en distinkt tilgang til tidløst tøj til mænd og kvinder inspireret af moderne tendenser. I dag beskæftiger SELECTED mere end 320 medarbejdere, driver 37 detailbutikker og sælges af 2400 forhandlere i 44 lande.
Kontakter
For press and corporate related matters, please contact the BESTSELLER Communication department
communications@bestseller.comBilleder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
Børns Vilkår modtager 600.000 kr. efter lancering af støttestrømper til børn22.1.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske forældres indkøb af børnestrømper har på få måneder genereret en donation til BørneTelefonen i Børns Vilkår på mere end 600.000 kr. Strømperne er solgt i NAME IT, en af landets største børnetøjskæder, som løbende støtter sårbare børn og unge gennem forskellige initiativer.
22-årig bokser vinder BESTSELLERs Olympiske Håb6.1.2024 22:29:37 CET | Pressemeddelelse
For 15. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld dansk atlet. I år er det den 22-årige bokser Nikolai Terteryan, som løber med titlen forud for et stort OL-år, hvor han allerede er kvalificeret til Paris 2024.
Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation28.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum