Sammenlægning sikrer enklere struktur i Salling Group

Salling Group gennemfører en mindre ændring i virksomhedsstrukturen for at skabe større enkelhed i koncernens opbygning

F. Salling A/S, der omfatter aktiviteter og medarbejdere i de to Salling Stormagasiner i Aarhus og Aalborg samt salling.dk, har hidtil været en selvstændig juridisk enhed under Salling Group A/S. Formelt fusioneres de to selskaber, så F. Salling A/S bliver en integreret del af Salling Group A/S.

Sammenlægningen skaber en mere enkel koncernstruktur i Salling Group og forenkler administrationen. Ændringen påvirker ikke ansættelses- eller andre vilkår for medarbejdere, ligesom aftaler med eksterne samarbejdspartnere videreføres som hidtil.

Tilpasningen forventes at træde i kraft i december 2018.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Lokale ildsjæle i hele landet får donationer af Salling Fondene via føtex26.11.2018 06:00Pressemeddelelse

Salling Fondene uddeler via føtex en række donationer til lokale initiativer med socialt arbejde og bæredygtighed i centrum. Salling Fondene har siden 2012 etableret sig som en væsentlig bidragyder til det danske samfund, herunder med landsdækkende donationer indenfor blandt andet kultur, kirke, sport og værdige formål. Nu donerer Salling Fondene midler til 11 lokale initiativer rundt om i landet sammen med føtex