Sammenlægning sikrer enklere struktur i Salling Group

Salling Group gennemfører en mindre ændring i virksomhedsstrukturen for at skabe større enkelhed i koncernens opbygning

F. Salling A/S, der omfatter aktiviteter og medarbejdere i de to Salling Stormagasiner i Aarhus og Aalborg samt salling.dk, har hidtil været en selvstændig juridisk enhed under Salling Group A/S. Formelt fusioneres de to selskaber, så F. Salling A/S bliver en integreret del af Salling Group A/S.

Sammenlægningen skaber en mere enkel koncernstruktur i Salling Group og forenkler administrationen. Ændringen påvirker ikke ansættelses- eller andre vilkår for medarbejdere, ligesom aftaler med eksterne samarbejdspartnere videreføres som hidtil.

Tilpasningen forventes at træde i kraft i december 2018.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.