Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"

Del

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.

Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Fem af vores allerbedste atleter fortæller i OL- og PL-kampagnen, hvordan de allerede som børn i deres barndomsklubber lærte værdier som fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje. I en række film fortæller de ikke bare om de mål, der driver dem, men om de mennesker, der står bag dem i jagten på at blive den bedste i verden. For ingen vinder alene.

Formand for DIF, Hans Natorp og formand for Team Danmark, Lars Krarup:

”Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 mio. medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt. Hvis de har lysten og talentet til at udleve deres sportslige potentiale, mødes de af engagerede og dygtige trænere, eksperter og ledere, som med viden og motivation viser vejen til verdensklasse. Den tætte sammenhæng mellem bredde og elite gør, at vi præsterer bedre, når længere og vinder mere, end vores lille land egentlig berettiger os til.”

Danske virksomheder: ”Vi er bygget på de samme værdier!”

Virksomhederne bag Ingen vinder alene-kampagnen fremhæver også værdiernes betydning for dem - at stå bredt og nå højt.

”Som sportsfolk, som individer, som virksomheder og som nation - Ingen vinder alene. Selvfølgelig kan du komme langt med talent, men sammen når vi længere. Som virksomheder ved vi, at fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje er dét, der skaber resultater, og det er værdier, vi nemt kan spejle os i. Vi ved også, at når konkurrencen er hård, er der i sporten såvel som i erhvervslivet brug for alle på holdet for at skabe topresultater. Og det er præcis derfor, vi står bag de danske atleter. Både dem, der står klar i Paris til sommer, og dem, der måske først kvalificerer sig næste gang,” siger Anders Hagh, CEO i Salling Group, der sammen med Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og Elsass Fonden står bag den fælles OL- og PL-kampagne.

Den nationale kampagne løber fra begyndelsen af juni til OL i Paris afsluttes 11. august, samt når de Paralympiske Lege afholdes fra 28. august til 8. september.

De fem OL- og PL-atleter afsløres løbende op til kampagnestart gennem film og posts på sociale medier og online samt på storskærme rundt om i Danmark via samarbejdet med Team Danmark og DIF’s mediepartner Ocean Outdoor.

Læs mere på ol.dk/ingenvinderalene

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Pernille Bonne Neisig, kommunikationsansvarlig Salling Group, 2273 1676

Jens Hansen, pressechef i Danish Crown, 5160 0720

Nikolaj Ledet, marketing manager Toyota, 2042 9127

Lene Vandrup Schweiz, kommunikationschef Poul Schmith, 2966 5632

Sarah Kahia Humle, kommunikationschef Elsass Fonden, 2636 4888

Christa Topp Prevost, Director of Labs Ocean Outdoor, 2491 5925

Maiken Schütt, projektleder på kampagnen, DIF & Team Danmark Kommerciel, 2292 5362

Simon Bastiansen, kommerciel direktør i DIF og Team Danmark, 2874 7712

Kontakter

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye