Salling Group

Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse

Del

Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.

Landets største dagligvarekoncern med bl.a. Bilka, føtex og Netto har gennem de senere år skærpet sit fokus og sine ambitioner på bæredygtighedsområdet. En indsats, der er blevet rettesnor for stort set alle beslutninger på tværs af Salling Group. Det anerkendes nu af de danske forbrugere, som i Sustainable Brand Index’ årlige kundeundersøgelse opfatter Salling Group som værende Danmarks mest bæredygtige brand i kategorien Dagligvarekoncerner og samlet nummer 18 af i alt 253 virksomheder.

Det er første gang, at Salling Group tager del i undersøgelsen som selvstændigt brand.

- Vi ved, at kunderne ligesom os kærer sig om vores samfund, natur og den verden, vi deler i dag. Desto mere begejstret er vi selvsagt for, at forbrugerne kan se, at vi dagligt arbejder hårdt på at sætte fart på den grønne omstilling, reducere vores klimaaftryk i hele værdikæden og tilmed sætter mangfoldighed og diversitet på dagsordenen. Kunderne stiller høje krav, ikke kun til varernes kvalitet og servicen, vi leverer. De vil se konkrete handlinger for at gøre en forskel, og derfor er det fantastisk, at de kvitterer for, at vi tager bæredygtighed, grøn omstilling og samfundsansvar meget seriøst, siger Henrik Vinther Olesen, direktør for bæredygtighed og kommunikation i Salling Group.

Sustainable Brand Index anerkender en lang række brancher og enkeltbrands. I kategorien Tøj og Mode i danske butikker bliver Salling stormagasin, der har hjemme i Aarhus og Aalborg, opfattet som mest bæredygtig. I en anden kategori finder man Salling Groups eget økologiske varemærke ØGO, som forbrugerne opfatter det fjerdemest bæredygtige produkt i Danmark. I lighed med Salling Group, er det også første gang, at ØGO er med i undersøgelsen. 

For to år siden satte dagligvarekoncernen for alvor fart på udrulningen af sin klimaambition med en plan for klima- og energiinvesteringer på 2,4 mia. kr. frem mod 2028. Salling Group er godt i gang med udrulning af planen, der indebærer udskiftning af gamle oliefyr til nye, energieffektive varmepumper, solceller på tagene af butikker, varehuse, lagre og hovedkontorer samt låg på samtlige kølemontre. Alt sammen for reducere det samlede energiforbrug og dermed mindske det direkte CO2-aftryk. Foruden investeringen i nye energiløsninger, har dagligvarekoncernen har også stillet krav til sine leverandører og transportører om at sætte mål for at mindske deres CO2-udledninger.

Kontakter

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye